شناسهٔ خبر: 25668 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر در تصادفات خرداد/ کاهش ۴ درصدی تلفات حوادث رانندگی در بهار امسال/ جزئيات بیشترین و کمترین تلفات رانندگی در استان‌ها

تصادف جاده‌ای سازمان پزشکی قانونی از کاهش ۴.۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی در بهار امسال از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، در حوادث رانندگی سه ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و ۹۴۵ تن جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شمار تلفات ۴ هزار و ۱۱۸ تن ۴.۲ درصد کاهش یافته است.

در حوادث رانندگی بهار امسال ۳ هزار و ۴۹ مرد و ۸۹۶ زن جان خود را از دست دادند. از کل تلفات حوادث رانندگی این مدت ۲هزار و ۴۸۵ تن در جاده های برون شهری، یکهزار و ۱۳۰ تن در محورهای درون شهری، ۳۱۶ تن در مسیرهای روستایی و ۱۴ تن در مسیرهایی نامعلوم کشته شده اند.

فارس بیشترین و ایلام کمترین تلفات رانندگی را دارد

بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی در سه ماهه نخست امسال و بر اساس آمارهای موجود استان های فارس با ۳۵۷، تهران با ۲۹۵ و خراسان رضوی با ۲۷۲ کشته بیشترین و استان های ایلام با ۳۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۴۲ و زنجان با ۴۸ کشته کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

۸۲ هزار مصدوم حوادث رانندگی در سه ماه

در این مدت ۸۲ هزار و ۸۶۰ تن نیز در حوادث رانندگی مصدوم شده و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۸۹۸ تن مرد و ۲۳ هزار و ۹۶۲ تن آنان زن بودند. آمار مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۶.۱ درصدی مواجه بوده است.

مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر در تصادفات خرداد

این گزارش می افزاید در حوادث رانندگی خرداد ماه امسال یکهزار و ۳۹۹ تن در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست دادند که یکهزار و ۹۵ تن آنان مرد و ۳۰۴ نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است ،در این مدت ۲۹ هزار و ۳۱۲ مصدوم حوادث رانندگی نیز به پزشکی قانونی مراجعه کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

نظر شما