شناسهٔ خبر: 25762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی برگزار شد

جلسه دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در آذربایجان‌شرقی به ریاست مهندس پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۲ در محل سالن اجلاس معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به ریاست مهندس پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

در این جلسه پورمهدی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین شهری و همچنین پایلوت بودن استان در طرح اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از معضلات اجتماعی از قبیل فقر، حاشیه نشینی، طلاق، بی بند و باری و اعتیاد به لزوم برگزاری ماهانه جلسات ستاد بازآفرینی شهری استان و شهرستان‌هاٰ و تشکیل کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه و همچنین ارائه برنامه اجرائی دستگاه‌های اجرائی استان حداکثر ظرف مدت یک ماه تاکید و بر اساس سیاست‌های ستاد مقاومتی استان، دستگاه‌‌های اجرائی را مکلف به اجرای مصوبات ستاد نمود و اجرای مصوبات قبلی را نیز به اعضای ستاد یادآور شد و از دستگاه‌های اجرائی اقدامات لازم جهت تهیه گزارش عملکرد برنامه اجرائی خود و ارائه به دبیرخانه ستاد به منظور اعلام به وزیر کشور و سایر مراجع زیربط را خوستار شد.

در ادامه جلسه بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری نیز پس از ارائه گزارش مصوبات صورتجلسه قبل، خواستار تشکیل و فعال شدن کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه ستاد بازآفرینی شهری استان و کارگروه‌های متناظر آن‌ها در ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها شد. نجفیان هم چنین از ستادهای بازآفرینی شهری پایدار شهرستان‌ها درخواست کرد که با عنایت به آغاز فصل بودجه ریزی ملی و استانی و هم چنین جهت هم افزائی و هم سوئی و استفاده اهرمی از منابع ظرف مدت حداکثر یک هفته نسبت به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان‌ها اقدام و نسبت به تعریف، پیش‌بینی و تامین اعتبار پروژه‌های اجرائی دستگاه‌های اجرائی آن شهرستان بر اساس طرح‌های مصوب محلاتٰ و همچنین تعیین سه محله (محله تاریخی، محله ناکارآمد شهری و محله سکونت‌گاه‌های غیررسمی) به دبیرخانه ستاد استانی (اداره عمران و بهسازی شهری) اقدام نمایند.

وی به برگزاری مناقصه پروژه‌های بهسازی و آسفالت معابر در محله‌های پهرآباد مراغه و مین آخور مرند، احداث مرکز فوریت‌های پزشکی محله علی آباد مرند، احداث دبستان دخترانه محله علی آباد مرند و احداث خانه محله و کتابخانه دیزج جنوبی بناب که با اعتباری حدود پنجاه و یک میلیارد ریال که از طرف شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در حال اقدام است اشاره کرد. نجفیان به پایلوت بودن طرح مطالعات بازآفرینی شهری پایدار ۱۷ شهر کشور از جمله تبریز اشاره و اعلام کرد که شیوه نامه نحوه مطالعات توسط مشاور توسعه کالبدی آسیا با کارفرمائی شرکت مادر تخصصی در دست اقدام است که تا آخر شهریور امسال نهایی شده و مطالعات طرح بازآفرینی شهری پایدار تبریز به عنوان اولین شهر و بصورت پایلوت انجام خواهد شد.

در پایان جلسه سایر اعضاء استاد نیز نقطه نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را مطرح کردند. ضمناً طرح مطالعات ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و اقدامات توانمندسازی اجتماعات آنها در شهر میانه، به تصویب ستاد استانی رسید.

نظر شما