شناسهٔ خبر: 25975 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران

تاکید بر ضرورت وجود فرودگاهای ایمن، اقتصادی و کارآمد/ دکل‌های انتقال نیرو مهمترین تهدید برای امنیت پروازی فرودگاه ساری

معارفه رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کمبود اراضی فرودگاه‌های استان مازندران را بر عدم توسعه خدمات فرودگاهی تاثیر گذار خواند و گفت:میانگین حداقلی زمین مورد نیاز برای ساخت فرودگاه‌ها در کشور حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران بر اداره اقتصادی فرودگاه‌ها و ضرورت وجود فرودگاه‌های کارآمد٬ ایمن و اقتصادی تاکید و اظهار امیدواری کرد؛ با لغو کامل تحریم‌ها که انشاء الله به حمایت دولت تدبیر و امید انجام می‌شود، زیرساخت‌های فرودگاهی نیز به شرایط مطلوب برسد.

وی ادامه داد: کشور ما از زمان تسخیرلانه جاسوسی تاکنون در تحریم قرار داشته و این تحریم ها مشکلات زیرساختی به فرودگاه های ما وارد کرده است.اما با لغو تحریم ها که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت دولت به دست توانای دیپلمات های ما انجام شده، بیشترین نفعش در این مدت به فرودگاه های کشورر سید.

مه آبادی تاکید کرد که دولت تدبیر و امید تنها دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با وجود مشکل مالی کمک های زیادی برای توسعه زیر ساخت های فرودگاهی داشته است و با اشاره به مطالبات مردم مازندران برای توسعه خدمات در فرودگاه های این استان ، تاخیر در تحقق این مطالبات را ناشی از محدود بودن مساحت فرودگاه های این استان دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت که مجموع مساحت سه فرودگاه این استان ساری- رامسر و نوشهر حدود ۵۰۰ هکتار است این درحالیست که میانگین حداقلی زمین مورد نیاز برای ساخت فرودگاه ها در کشور حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار است.

مه‌آبادی کمبود اراضی فرودگاه‌های استان مازندران و ت اثیر آن بر عدم توسعه خدمات فرودگاهی گوشزد کرد.

وی موانع فرودگاهی نظیر دکل‌های انتقال نیرو را مهمترین تهدید برای امنیت پروازی فرودگاه ساری دانست و ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان مازندران تغییرات مدیریتی را دمیدن نگاه جدید مدیریتی در این حوزه دانست و گفت: قطعا تغییر باعث نوآوری و دیده شدن بهتر مشکلات خواهد شد.

مه آبادی همچنین افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بین نیروهای سازمانی ۱۰۰ نفر نیروی متخصص را در حوزه مدیریتی تحت آموزش دارد تا بتواند در مباحث مختلف مدیریتی در فرودگاه‌ها از آنها استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها، سعدالله وطن‌خواه که پیش از این مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد بود به عنوان مدیرکل فرودگاه‌های مازندران به مدت دو سال منصوب شد و از خدمات هفت ساله موسی مشاء زمینی در این حوزه قدردانی شد.

نظر شما