شناسهٔ خبر: 26076 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد؛

پیش‌بینی بازگشت نرخ اوراق تسهیلات مسکن به ۹۰هزار تومان طی دو هفته آینده

محمد حسن مرادی مدیرکل طرح و برنامه بانک‌مسکن در تشریح دلایل افزایش قمیت اوراق وام مسکن به کاهش عرضه آن در بازار اشاره کرد و گفت: در دو هفته آینده نرخ اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۹۰ هزار تومان بر می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن مرادی با اشاره به افزایش قیمت یکباره اوراق وام مسکن، گفت: کاهش عرضه اوراق در بازار علت اصلی افزایش قیمت‌ها بود و به همین دلیل نرخ اوراق به کانال ۱۰۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: هر چند که بخشی از افزایش قیمت‌ها به افزایش تقاضا برای خرید اوراق بر می‌گردد اما دلیل اصلی کاهش انتشار این اوراق است.

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به دلیل کاهش عرضه اوراق تسهیلات مسکن در بازار به ایلنا گفت: منابع این حساب کاهش یافته بود اما در دو هفته آینده منابع تزریق و عرضه اوراق افزایش می‌یابد.  

مرادی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم یک الی دو هفته از خرید اوراق تسهیلات مسکن خودداری کنند تا قیمت اوراق بشکند. به طور قطع با افزایش انتشار، قیمت اوراق در روزهای آینده به کانال ۹۰ هزار تومان بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: یکی از حساب‌ها از حساب اوراق تسهیلات مسکن خارج شده بود و به دلیل کسری منابع در حساب اوراق تسهیلات نتوانستیم اوراق بیشتری را  عرضه کنیم اما منابع تامین شده و در روزهای آینده با کاهش قیمت اوراق مواجه می‌شویم.

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن گفت: در حال حاضر برای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن باید ۱۲۰ برگ اوراق ۵۰۰ هزار تومانی تهیه شود./

نظر شما