شناسهٔ خبر: 26143 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن کشور:

بیش از پنج میلیون مسکن روستایی تحت پوشش طرح مقاوم سازی است

مسکن روستایی معاون نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تحت پوشش طرح نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عزیزاله مهدیان عصر چهارشنبه با حضور در منطقه آزاد اروند و بازدید میدانی از طرح های بهسازی و مقاوم سازی روستاهای آبادان و خرمشهر،گفت: تمامی خانه‌های ۱۰۱روستای شهرستان های خرمشهر و آبادان زیر پوشش طرح هادی قرار گرفت.

وی با اشاره به مسکن روستایی شهرستان های آبادان و خرمشهر که زیر نظرمنطقه آزاد اروند می باشد، بیان کرد: ۸۵درصد از خانه های روستایی استحکام بنا نداشتند و در مقابل حوادث مختلف آسیب پذیر بودند.

مهدیان گفت: تعدادی از این خانه ها از مصالح بادوام استفاده کرده اند اما سازه آنها استحکام بنای لازم رانداشته است و نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی ضمن معرفی منابع مالی اجرای این طرح بیان کرد:طرح های روستایی با مشارکت مردمی و همکاری دولت انجام می شود اما در این منطقه به دلیل وجود منطقه آزاد اروند شرایط متفاوت است و حمایت منطقه آزاد اروند از این طرح ها سبب شده است این طرح روند رو به رشد بالایی داشته باشد.

مهدیان بیان کرد: از ۲۴۵ هزار و ۳۵۴ واحد روستایی استان خوزستان ۱۰۱ هزار و ۵۹۰ واحد مقاوم سازی شده اند.

وی افزود: با دریافت وام های بلا عوض به منازل روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی انجام می پذیرد و این طرح توسط بنیاد مسکن اسلامی انجام می شود.

مهدیان با اشاره به عملکرد تخصصی بنیاد مسکن اسلامی بیان کرد:با امضاء تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند،۷۰ درصد هزینه این طرح توسط سازمان منطقه آزاد تامین می‌شود و ۳۰ درصد آن توسط دولت تامین اعتبار می گردد.

مهدیان گفت: :با کمک ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و حساب ۱۰۰ امام به خانواده هایی که در مناطق جنگ زده خانه های نیمه تمام دارند و تا کنون نتوانسته اند خانه های خود را بازسازی کنند، تسهیلاتی علاوه بر وام های ذکر شده اعطا می شود.

وی گفت: وام های بلاعوض ۳۰ میلیون ریالی تا ۲۰۰ میلیون ریالی به درخواست کنندگان مقاوم سازی در روستا پرداخت می شود که به منازل و مکان های عمومی روستایی تعلق می گیرد و منازل آسیب دیده در جنگ و خانواده هایی که سرپرستی دو معلول را به عهده دارند مورد حمایت های بیشتری قرار می گیرند.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور عزیزالله مهدیان و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور محمد رضا شاملو چهارشنبه به همراه هیات همراه و مسئولان استانی و محلی، از روستاهای شهرک اول شلمچه، حنشیه، بدریه ، شنه و محرزی خرمشهر دیدن کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما