شناسهٔ خبر: 26302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان ایلام برگزار شد:

نشست تخصصی موانع مهم سرمایه گذاری در بخش مسكن

جلسه نشست تخصصی موانع مهم سرمایه گذاری در بخش مسكن استان ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام در این نشست كه با حضور دكتر اسلامی بیدگلی عضو هیئت مدیره شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، دكتر پرنیان مدیر توسعه شركت توسعه سرمایه گذاری دانشگاه تهران، دكتر عسكری معاون امور اقتصادی استانداری ایلام، مدیركل راه وشهرسازی استان و جمعی از مدیران و مسئولان و انجمن‌های انبوه ساز و پیمانكاران و مهندسین استان حضور داشتند موانع و سرمایه گذاری در بخش مسكن استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میر جعفریان در این جلسه ضمن تبریك میلاد با سعادت امام رضا (ع) و اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده حداكثری از حداقل منابع است و با توجه به اینكه سهم مسكن در اقتصاد كشور ۳۳ درصد یعنی یك سوم اقتصاد كشور است كه سهم زیادی است و پیش‌بینی می‌شود این سهم تا ۳۹ درصد نیز افزایش یابد.

میر جعفریان افزود: بخش مسكن ۱۲ درصد اشتغال، ۲۰ الی ۳۰ درصد گردش مالی و ۳۳ درصد سبد خانوار را تشكیل می‌دهد و ۲۰۰ رشته شغلی به صورت مستقیم و ۳۰۰ رشته شغلی به صورت غیر مستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است.

وی افزود: در بافت‌های فرسوده زیرساخت‌های لازم برای زندگی وجود دارد لذا نوسازی این بافت‌ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به آماده بودن این این زیرساخت‌ها آماده سرمایه گذاری است.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام در این جلسه گفت: بخش مسكن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نقدینگی كشور را به خود اختصاص داده است و این بخش مانند لكوموتیو رشته‌های صنعتی قبل خود را به رشته‌های صنعتی بعد از خود می‌رساند.

دكتر عسكری افزود: مسكن از یك طرف یك نیاز مصرفی است و از جنبه دوم كالای سرمایه‌ای است و برای رونق این بخش نه تنها در بخش مسكونی می‌بایست در بخش اداری و دولتی نیز به سمت خصوصی سازی پیش برویم و سرمایه‌های عظیم دولتی را كه موتور محرك اقتصاد هستند اسیر ساختمان‌های تملكی نكنیم.

در ادامه این نشست دكتر اسلامی و دكتر پرنیان فر به تشریح راهكارهای علمی برای خروج بخش مسكن از ركود و به دنبال آن رشد اقتصادی و صنعتی پرداختند و در پایان جلسه حضار نظرات و پیشنهادها و راهكارهای خود را به بحث و بررسی نهادند.

نظر شما