شناسهٔ خبر: 26336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی استان همدان اعلام شد:

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی همدان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

اربعین مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی استان همدان از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، این جلسه با هدف برنامه‌ريزی و هماهنگی جهت اعزام زائرين اربعین حسینی(ع) و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، نمایندگان قرار گاه پلیس راه استان، فرمانداری، شرکت گاز، مخابرات، نفت، سازمان گردشگری، فرودگاه، هلال احمر، اورژانس، امداد خوردو، پایانه‌های مسافربری شهرداری، تشكل‌های صنفی بخش مسافر استان و... در محل اداره كل حمل و نقل و پايانه‌های استان همدان برگزار شد.

نصرت الله حیدری، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان در این جلسه با اعلام اینکه کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد اربعین حسینی در همدان تشکیل شده است، گفت: کمیته حمل و نقل و سوخت بر عهده اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان محول شده است.

وی افزود: ارتباطات، سوخت، تسهیل تردد، خدمات رسانی سفر در راه‌های برون شهری و... از جمله وظایف این کمیته است که  آمادگی خود را در جهت هرگونه تمهیدات و اقدامات لازم و مناسب جهت جا به جایی و برگشت زائران اربعین حسینی امسال اعلام می‌کند.

وی از دست‌اندرکاران امر خواست تا به منظور نظم‌بخشی در امر جابه‌جایی زائران اربعین حسینی، هرگونه انعقاد قرارداد در زمینه جابه‌جایی زائران با هماهنگی اداره کل و انجمن‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر استان انجام شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان از شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان خواست که موارد مذکور را مورد نظر قرار دهند تا خللی در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به وجود نیاید.

وی با اشاره به اهمیت خدمات رسانی جایگاه‌های سوحت ابراز کرد: شرکت ملی گاز و پخش فرآورده‌های نفتی باید نسبت به شناسایی جایگاه‌های سوخت رسانی که نواقص یا مشکلاتی دارند اقدام و درصدد رفع این نواقص برآیند.

وی خواستار تعامل تمامی شرکت‌های امداد خودرو با پلیس راه و اداره کل راه و شهرسازی استان شد و افزود: شرکت‌های امداد خودرو باید آمادگی کامل نسبت به استقرار اکیپ سیار از ورودی محورهای مواصلاتی تا منتهی الیه محور خروجی استان به سمت کنگاور را داشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: تمامی مراکز راهداری باید مجهز بوده و تمام توان خود را در راستای پذیرش و اسکان زائران در راه مانده به کار بگیرند.

حیدری بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان نیز باید تمهیدات لازم نسبت به استقرار اکیپ‌های سیار در طول ایام اربعین و تجهیز اسکان زائران حسینی اعم از موادخوراکی، بهداشتی، پتو، چادر و زیرانداز به ویژه در مراکز ثابت و گردنه‌ها را فراهم کنند.

وی خواستار کنترل کامل وسایل نقلیه‌ای که  زائران حسینی را جابه جا می‌کنند توسط پلیس راه شد و نظارت دقیق بر تجهیزاتی چون: زنجیر چرخ، وسایل ایمنی، برگه معاینه فنی و هم چنین نظارت کامل بر تردد کامیون‌ها در مسیر بزرگراه کربلا را الزامی دانست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: پلیس راه استان باید از تردد اتوبوس‌های فاقد صورت وضعیت و غیر ایمن جلوگیری به عمل آورد و همچنین در صورت نیاز کمک رسانی به زائران حسینی در راه مانده از اتوبوس‌های شهری استفاده شود.

وی افزود: باید نظارت کامل بر مساجد بین راهی، سرویس‌های بهداشتی، ذخیره آب آشامیدنی بهداشتی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راستای رفاه حال زائران حسینی به عمل آید و درصدد رفع نواقص آن‌ها برآیند.

وی اعلام کرد: شرکت مخابرات استان باید در طی ایام اربعین شبکه‌های مخابراتی و ارتباطات موبایل در تمامی راه‌های اصلی و نقاط کور راه‌ها را تقویت کند و در حفظ، نگهداری و مرمت شبکه فیبر نوری استان بستر مناسب را فراهم و از قطع ارتباط در ایام طرح جلوگیری نماید.

حیدری بیان کرد: تمامی شهرداری‌های استان همدان باید آمادگی کامل در جهت استقرار اکیپ‌های آتش نشانی در محورهای مواصلاتی را داشته باشند و مسئولین فرودگاه نیز در صورت آماده شدن زمینه پرواز از فرودگاه همدان به نجف مراتب را به دبیرخانه کارگروه اطلاع دهند.

محمد رودباری، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: تردد زائران حسینی به ویژه در راه برگشت با احتمال بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها همراه خواهد بود .

وی بیان کرد: افزود: تمامی راهدارخانه‌ها و گشت‌های راهداری محورهای مواصلاتی استان آمادگی کامل خود را در ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی اعلام خواهند کرد.

نظر شما