شناسهٔ خبر: 26440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

افتتاح ۱۲ طرح بندری در بنادر بوشهر همزمان در هفته دولت/ محدودیتی در بخش دریایی کشور نداریم/ امکان خرید تجهیزات بندری بعد از برجام/ ورود ۱۴ شرکت کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی

گزارش آخر هفته افتتاح ۱۲ طرح بندری در بنادر بوشهر همزمان در هفته دولت، نبود محدودیتی در بخش دریایی کشور نداریم، امکان خرید تجهیزات بندری بعد از برجام و .... از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی(متن کامل را در اینجا ببینید)

سال گذشته موفق شده‌ایم چیزی حدود ۴۳۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار استفاده کنیم

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی(متن کامل را در اینجا ببینید)

تا قبل از این دولت پژوه توسعه بندر چابهار با ١٥٠ میلیارد تومان هزینه، ٣٣ درصد پیشرفت عملیاتی داشته است اما با روی کار آمدن دولت یازدهم این برنامه توسعه ای هم اکنون  ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود ٣٥٠ میلیارد تومان هزینه داشته است.

دولت یازدهم پشتیبانی کرد که صندوق توسعه ملی برای پروژه چابهار ٣٣٠ میلیون دلار اعتبار جهت خرید تجهیزات تخصیص دهد که این امکان سرمایه گذاری از طریق یک شرکت خصوصی شروع شده است.

قرار داد سرمایه گذاری ٨٥ میلیون دلاری تأمین تجهیزات بندری را با دولت هند منعقد کرد که این قرارداد سرمایه گذاری با دوره بهره برداری ١٠ ساله و با تعهد حمل بارهای ترانزیتی و ترانشیپی به امضای مسئولین در کشور رسیده است.

خرید تجهیزات بندر چابهار، اولین خرید اروپایی کشور در بخش تجهیزات بندری پس از اجرای برجام است.

برای خرید تجهیزات بندر چابهار، گشایش اعتبار انجام شده، ضمانت نامه ها صادر و  عملیات «ال سی» و قراردادها عملیاتی شده است.

در بندر کانتینری شهیدرجایی در استان هرمزگان قرارداد خرید تجهیزات با اعتبار ١٠٧ میلیون یورو در قالب مناقصه بین المللی انجام شد که یک شرکت معتبر بین الملی برنده این مناقصه شد.

جریان مخالف در رسانه ها سعی دارند با نادیده گرفتن دستاوردهای مثبت دولت در بخش حمل و نقل دریایی پس از توافق هسته ای، این دولت را در نقطه ضعف قرار دهند

پس از «برجام»، هم‌اکنون هیچ محدودیتی در بخش دریایی کشور نداریم و کشتیرانی تجاری و نفت کش ایران می توانند به همه بنادر دنیا رفت و آمد کنند.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان(متن کامل خبر را در اینجا ببینید)

پس از اجرایی شدن برجام، ۱۴ شرکت کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی بازگشته اند.

کشتی کانتینر بر "هایوندای گلوری" (GLORI HYUNDAI)کره جنوبی با ظرفیت حمل چهار هزار و ۸۰۰ کانتینر، در اسکله ۵ ترمینال یک بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر(متن کامل خبر را در اینجا ببینید)

همزمان با هفته دولت ۱۲ طرح بندری در زمینه‌های مختلف با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

نظر شما