شناسهٔ خبر: 26564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه استانداری اصفهان مطرح شد:

انجام مطالعات راهبردی- ساختاری بندر خشک اصفهان/ ضرورت احداث بندرخشک به لحاظ حمل ونقل و بار ترافیک بالا

جلسه بنادرخشک برای کشورهای محصور در خشکی طراحی شده و مدیریت آن بر عهده دولت است و در این راستا در فعالیت‌های بخش خصوصی خللی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، به منظور تبیین و اتخاذ تصمیم جهت احداث بندر خشک در استان جلسه‌ای با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان و امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی در استانداری اصفهان برگزار شد.

استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات دولت قبل مبنی بر احداث بندر خشک در استان اصفهان گفت: اصفهان به لحاظ قرارگیری در چهار راه حمل ونقل کشور و همجواری با ۹ استان و داشتن ۴۰ درصد بار و مسافر کشور احداث بندر خشک در آن ضرورت پیدا می‌کند و با توجه به مصوبات قبلی و مطالعات انجام شده مکان‌هایی در مناطق شرقی اصفهان جهت احداث بندر خشک در نظر گرفته شده است.

زرگرپور با تاکید بر حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث بندر خشک دراستان گفت: این مهم تنها با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل انجام است و دولت نقش حاکمیتی خود را دارد و در این راستا انتظار داریم مدیریت واحدی جهت انجام این مهم مشخص شود تا پیگیری‌های لازم جهت ادامه کار صورت پذیرد و شاهد هرچه زودتر به ثمر نشستن این پروژه مهم در اصفهان باشیم.

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی در ادامه گفت: احداث بندرخشک، ایجاد ارزش افزوده‌ای است برای حمل ونقل ریلی شهر که طبق قانون با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی دولت می‌تواند نسبت به احداث بندرخشک اقدام نماید.

بنادرخشک برای کشورهای محصور در خشکی طراحی شده و مدیریت آن بر عهده دولت است و در این راستا در فعالیت‌های بخش خصوصی خللی ایجاد نمی‌گردد.

امینی افزود: اصفهان به لحاظ موقعیت خاص خود و قرارگیری در چهار راه حمل ونقل کشور احداث بندر خشک در آن جایگاه ویژه‌ای دارد و ما آمادگی داریم در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ و جهت به ثمر نشستن آن تلاش کنیم.

وی از مهمترین آیتم‌های احداث بندر خشک را مکان‌یابی عنوان کرد و متذکر شد: مکان احداث بندر بسیار حائز اهمیت است و لازم است تا با سرویس‌های حمل ونقل تداخل ترافیکی نداشته باشد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: طبق برنامه‌ها و طرح‌های موجود، توسعه اصفهان به سمت شرق به لحاظ شرایط آب وهوایی وجود ندارد و هرآنچه توسعه شهر صورت گرفته به سمت جنوب وشمال شهر اصفهان است و به همین منظور احداث بندر خشک در شرق اصفهان با توجه به مطالعات راهبردی وساختاری انجام شده مناسب و نقش بسزایی در حمل ونقل ریلی استان و کشور دارد.

در پایان از مکان‌های پیشنهادی جهت احداث بندر خشک در اصفهان بازدید بعمل آمد.

نظر شما