شناسهٔ خبر: 26697 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیدکمال الدین شهریاری مطرح کرد:

فرودگاه مهرآباد باید عملیاتی و اجرایی بماند/ مهرآباد فضای خاطره‌انگیز شهری است/ علت مشکلات؛ ساخت و سازهای بی‌رویه است نه وجود فرودگاه/ انتقال فرودگاه خسارت مادی و معنوی دارد

سیدکمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتقال فرودگاه مهرآباد تهران را باعث خسارات مادی و معنوی می‌داند و با بیان اینکه مشکل از مدیریت شهری و ساخت و سازهای غیراصولی اطراف فرودگاه است می‌گوید: مهرآباد به عنوان فرودگاه پشتیبان باید عملیاتی و اجرایی باقی بماند.

سیدکمال الدین شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، با بیان اینکه تقویت فرودگاه مهرآباد به نفع اقتصاد کشور است، گفت: فرودگاه مهرآباد قدمتی ۷۰ ساله در کشور دارد و از جایگاه ویژه ای در نظام اقتصادی برخوردار است و بر همین اساس طرح انتقال آن صد درصد اشتباه است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ جهان دو فرودگاهی هستند، تصریح کرد: مثلا در فرانسه درحالی فرودگاه تازه تاسیس پاریس کار خود را شروع کرد که فرودگا ه اورلی هم که به مانند فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه اصلی پاریس محسوب می‌شود کار خود را ادامه داد و درحال حاضر هر دو فرودگاه عملیاتی هستند و در آنها پرواز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهای بزرگ و کلان شهرهایی مثل شهر تهران وجود یک فرودگاه مثل مهرآباد همراه با فرودگاه بزرگتری مثل فرودگاه حضرت امام که یک فرودگاه بین‌المللی است نه تنها مغایرتی با مباحث اقتصادی، شهرسازی و امنیتی ندارد بلکه این دو فرودگاه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

شهریاری با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد فرودگاهی پشتیبان است و در مواقع بحران و اضطرار می‌تواند به عنوان فرودگاه جایگزین کار کند، ادامه داد:بر هیمن اساس اصرار داریم که همیشه در حالت عملیاتی باشد و به هیچ وجه با تعطیل کردن فرودگاه مهرآباد موافق نیستم و معتقدم که حتی باید با اختصاص بودجه خاص به طرح‌های درحال توسعه فرودگاه شتاب بخشید و به رفع موانع اقدام کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه فرودگاه مهرآباد به دلیل قدمتی که دارد به عنوان یک فضای خاطره‌انگیز شهری در تهران مطرح هست و مردم نگاه فرهنگی و معماری خاصی به آن دارند و انتقال آن خسارت مادی و معنوی دارد.

شهریاری نظریه انتقال مهرآباد به خارج از تهران را رد و در پاسخ به منتقدان ادامه حضور فرودگاه مهرآباد در تهران، گفت: نمی‌توان به بهانه مزاحمت فرودگاه برای خانه‌های اطراف با انتقال آن موافقت کرد. مشکل اینجا از فرودگاه نیست. چرا که ابتدا فرودگاه ساخته شده است و در واقع ساخت خانه باید با حفظ حریم فرودگاه انجام می‌شد و مشکل از مدیریت اشتباه شهری و ساخت و سازهای بی‌رویه است و اگر خانه‌ای نردیک فرودگاه ساخته شده است این خلاف از ساخت و ساز  و نه از فرودگاه است.

نظر شما