شناسهٔ خبر: 26823 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو كميسيون عمران مطرح كرد؛

لزوم توسعه قطار حومه‌ای برای تدوین برنامه کلانشهرها

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وسعت زیاد و همچنین تقاضا برای حمل و نقل ریلی در اطراف كلان شهرها ، راه آهن را بر آن داشته تا برنامه های توسعه ای را برای شهرهای بزرگ تدوین و در دستور كارهای خود قرار دهد تا مردم در این مناطق بتوانند با استفاده از حمل ونقل ریلی به سهولت تردد كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیم یارمحمدی عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی. با بیان اینكه مسئولان و تمام دست اندركاران صنعت حمل‌و‌نقل ریلی كشور باید با رویكرد مثبت برنامه‌های توسعه حمل‌و‌نقل ریلی را دنبال كنند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس در جهت توسعه حمل و نقل كشور به خصوص صنعت ریلی و اینكه كشور به سمت و سوی كاهش آلودگی هوا و سرعت و ایمنی بالا در جابجایی برسد، تلاش های بسیاری برای تحقق اهداف راه آهن دارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینكه توسعه حمل و نقل ریلی بسیار ضرورت دارد، بیان كرد: با توجه به كمبود منابع مالی در این عرصه در صورتی كه بتوانیم این بخش از حمل و نقل را در جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبتی در عرصه حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش ترانزیت و در نتیجه بازارهای جهانی خواهیم بود.

وی توسعه ریلی درون و برون شهر را نیازمند همكاری و تعامل بیشتر سازمان ها و ارگان های مرتبط با حمل و نقل دانست و افزود: توسعه خطوط حومه ای در كلان شهرها در كوتاه مدت و بلندمدت تاثیرات مثبتی بر رشد اقتصاد ملی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد گذاشت و سهم حمل‌و‌نقل ریلی را در جابجایی مسافر افزایش خواهد داد.

وی با بیان آنكه استان هایی با ظرفیت بالای مسافر ، بایستی از توسعه خطوط ریلی حومه ای بهره مند شوند، افزود: وسعت زیاد و تقاضا برای حمل و نقل ریلی در اطراف كلان شهرها ، راه آهن را بر آن داشته تا برنامه های توسعه ای برای شهرهای بزرگ تدوین و در دستور كارهای خود قرار دهد تا مردم در این مناطق بتوانند با استفاده از حمل‌ونقل ریلی به سهولت تردد كنند.

نماینده زاهدان در مجلس اضافه كرد: با حركت به سوی خصوصی سازی و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، به طور حتم شبكه حمل و نقل ریلی كشور به اهداف اصلی خود خواهد رسید.

وی افزود: در چشم انداز توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه خطوط ریلی و خطوط حومه ای به خصوص تهران به مقاصد مختلف هدف گذاری شده، بنابراین احداث و توسعه خط آهن كشور باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

نظر شما