شناسهٔ خبر: 26978 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاونت پشتیبانی سپاه از قطارهای فدك و كترینگ ایرانی- اتریشی دونا مطرح شد؛

توسعه حمل و نقل ریلی كشور با نوگرایی و توسعه دانش

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح دو رام قطار مسافری درجه یک مسیر تهران- مشهد سردار سرتیپ پاسدار علی اصغر نوروزی معاونت آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران و سردار سرتیپ دوم پاسدار علی آذین جانشین وی به همراه تنی چند از فرماندهان این معاونت از مراحل تولید قطارهای فدك واقع در كارخانجات شهید كلاهدوز و همچنین كترینگ ایرانی – اتریشی دونا بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ؛ معاونت آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران به همراه تعدادی از فرماندهان این معاونت با حضور در محل كارخانه ساخت واگنهای ۵ ستاره فدك از سالنهای مونتاژ، ساخت بوژی، اسكلت بندی و رنگ كه مجموعا ۳۰۰ نفر در آن مشغول به كار هستند بازدید ودر جریان جزییات خط تولید این قطار قرار گرفتند.

براساس این گزارش؛این كارخانه متعلق به وزارت دفاع است و پیش از این در آن تانك تولید می شده است از زمان واگذاری به گروه صنعتی ریل پرداز جهت تولید واگنهای مسافری استفاده می شود.

این گزارش می افزاید:از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا كنون جمعا ۷ رام قطار (۵۶ واگن) در عالی ترین سطح كیفی در این كارخانه ساخته و تحویل شده و تمامی واگنهای تولیدی این كارخانه به تایید معتبرترین مركز تست و استاندارسازی ناوگان ریلی اروپا (شركت پروز سوییس) رسیده است.

این گزارش حاكی است ؛ هیات بازدید كننده با حضور در محل كترینگ ایرانی - اتریشی دونا، كه با جذب ۱۲ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده است، با نحوه آماده سازی، پخت و ارسال غذاهای مورد استفاده در قطارهای ۵ ستاره فدك آشنا شدند.

گفتنی است در فاز نخست این كترینگ كه در محل ایستگاه مركزی راه آهن احداث شده است، ۱۲۰ مدیر، سرآشپز، آشپز و كارگر ایرانی و ۲ نفر ناظر فنی اتریشی مشغول به كار هستند.

سردار نوروزی در پایان این دیدار اقدامات انجام شده را به ثمر رسیدن تلاش تعدادی از جوانان كار آفرین دانست و افزود :كمك به توسعه حمل و نقل ریلی كشور با نوگرایی و توسعه دانش كه نسل جدیدی از قطارهای مسافربری را به كشور عرضه كرده و همچنین ایجاد خدمات پذیرایی بهداشتی و در شان مسافرین این بخش را كامل كرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما