شناسهٔ خبر: 27110 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمدسعید ایزدی مطرح كرد:

شرایط ویژه برای خرید مسکن در بافت فرسوده با نرخ سود ۸ درصد/ پرداخت ۱۰۰ هزار واحد وام نوسازی از سوی بانك مسكن/ امضاء تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی برای مقاوم سازی بافت‌های تاریخی

محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی می‌توانند از محل صندوق یکم وام نوسازی، وام با نرخ سود ۸ درصد دریافت کنند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: به دنبال تلاش وزارت راه و شهرسازی برای فراهم کردن شرایط و ابزارهای لازم برای تحقق برنامه های شهری، نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم و بافت فرسوده کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به کاهش نرخ تسهیلات بافت فرسوده از ۱۱ به ۸ درصد ادامه داد : در حال حاضر متقاضیان دریافت وام بافت فرسوده با حذف شرط خانه اولی می توانند از تسهیلات با نرخ ۸ درصدی استفاده کنند.

ایزدی تاکید کرد: بانک مسکن بانک توسعه ای است و امسال ۱۰۰ هزار واحد وام نوسازی پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد : برای ترغیب و نوسازی شهری ، مرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش دادیم تا متقاضیان زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانیکه قصد خرید مسکن در این بافت ها را دارند می توانند از تسهیلات صندوق یکم استفاده کنند . 

وی افزود: متقاضیان نوسازی و بهسازی محلات ناکارآمد شهری می توانند از وام ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی با سقف سود ۱۸ درصد بهره مند شوند که ۱۰ درصد آن را دولت پرداخت می کند.

ایزدی افزود: با سازمان میراث فرهنگی برای مقاوم سازی بافت های تاریخی تفاهم نامه ای را امضا کردیم تا سقف و تعداد وام ها افزایش یابد.

نظر شما