شناسهٔ خبر: 27228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبدالهاشم حسن نیا خبر داد:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های روشنایی، بهسازی، تعمیر و نوسازی راه های ارتباطی این استان در سال ۹۵ اختصاص یافت.

به گزارش ایران پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  عبدالهاشم حسن نیا روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های راه سازی جاده باشت به چرام با اشاره به اهمیت راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در اتصال کریدور شمال به جنوب کشور افزود: دولت مصمم به تقویت زیرساخت های جاده ای این استان است.

وی وجود جاده های ایمن و استاندارد را زیربنای توسعه پایدار و لازمه رفاه حال مردم دانست و بر لزوم تلاش بیشتر برای تکمیل طرح های بزرگ راه سازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

حسن نیا تکمیل طرح های ملی نیمه تمام زیرساخت های جاده ای را راهبرد اصلی مسئولان دانست و گفت: تحقق این امر با تلاش مسئولان محلی دست یافتنی است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت جاده اصلی باشت به چرام به طول هفت کیلومتر یکی از بزرگترین طرح های راه سازی کهگیلویه وبویراحمد است که تکمیل آن نقش اثرگذاری در حمل و نقل آسان در این استان دارد.

غلامرضا تاجگردون افزود: احداث جاده باشت به چرام با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت ۲۴ ماه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز دوم این طرح مهم تابستان امسال شروع شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت بیان کرد: فاز نخست ایمن سازی و ساخت جاده چرام به طول ۶ کیلومتر و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در دولت تدبیر و امید انجام شد.

تاجگردون ساخت ۱۰ کیلومتر جاده چهارخطه و شروع طرح‌های بزرگی چون باباکلان به چرام و ایمن سازی جاده های اصلی را از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان های گچساران و باشت ذکر کرد.

وی بیان کرد: با تکمیل این طرح ها راه های ارتباطی شهرستان های گچساران و باشت متحول خواهد شد.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

۶۵۴۸ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۹۳ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر اصلی و یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر فرعی است.

این استان با جمعیتی حدود ۷۰۳ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

نظر شما