شناسهٔ خبر: 2739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد:

راه‌‌اندازی صندوق املاک و مستغلات در آینده‌ نزدیک/ 3 درخواست بانک مسکن از بانک مرکزی/ ارائه پیشنهاد ایجاد صندوق پس ‌انداز مسکن یکم

محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک مسکن در چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران از راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدهاشم بت‌شکن امروز سه شنبه 25 آذر در دومین روز همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با بیان اینکه روش‌های تامین مالی بانک‌ها در دنیا از محل سپرده‌گذاری مردم است گفت: به گفته وزیر راه و شهرسازی تا زمانی که پس‌انداز نداشته باشیم نمی‌توانیم تامین مالی انجام دهیم.

وی بسترهای قانونی و سیاست‌های اقتصادی، ابزار مالی، نهادهای مالی و شرکت‌های حمایتی را چهار محور نقشه راه تامین مالی مسکن اعلام کرد و افزود: سیاست‌های اقتصادی خروج از شرایط رکود تورمی مدنظر دولت است که ایجاد صندوق‌های پس انداز مسکن جدید یکی از آن سیاست‌ها است.

مدیرعامل بانک مسکن صندوق پس انداز زمین و ساختمان را از ابزارهای نوین تامین مالی مسکن خواند و اظهار کرد: نقشه راه تامین مالی مسکن در دو حوزه تامین مالی برای خرید مسکن و تامین مالی برای ساخت و ساز طبقه‌بندی شده است.

وی با اشاره به ابزارهای تامین مالی برای خرید مسکن گفت: صندوق پس‌انداز زمین و ساختمان از محل سپرده‌ها راه اندازی شد و صندوق املاک و مستغلات به زودی راه‌اندازی می‌شود؛ همچنین صندوق پس ‌انداز "مسکن یکم" توسط بانک مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد شد.

بت‌شکن از ارائه پیشنهاد بانک مسکن برای صدور مجوز شرکت‌های پس‌انداز و تسهیلات منطقه‌ای به بانک مرکزی خبر داد و گفت: در صورت صدور این مجوز نهاد جدیدی برای تامین مالی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن با تشریح سه درخواست این بانک از بانک مرکزی اظهار کرد: صدور مجوز تاسیس صندوق پس انداز جدید، صدور مجوز تأسیس شرکت‌های پس انداز و تسهیلات منطقه‌‌ای و کاهش میزان سپرده قانونی حساب‌های تعهدی مسکن سه درخواست بانک مسکن از دولت و بانک مرکزی است./

نظر شما