شناسهٔ خبر: 2760 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ژاپن برای ساخت راه‌‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان اعلام آمادگی کرد

قطار ترن ست هیئتی از شرکت‌های ژاپنی در راستای افزایش تعاملات بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای افزایش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌ توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل به ویژه ساخت راه‌‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان ابراز تمایل کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور، گروهی از شرکت‌های تجاری، اقتصادی ژاپنی به منظور افزایش تعاملات اقتصادی- عمرانی با کشور ایران روز گذشته ۲۵ آذر در جلسه‌ای پیرامون چگونگی افزایش همکاری‌های مشترک میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور در این جلسه فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در شبکه ریلی را برای این شرکت‌ها ارائه و تبیین کرد و از اعلام آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای ورود شرکت‌های ژاپنی در پروژه‌های زیرساختی، با اولویت سرمایه‌گذاری خبر داد.

وی همچنین روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری اعم ازBOT، BLT   را تشریح و تاکید کرد: در صورت تمایل طرف ژاپنی، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کشور بستر لازم برای هر نوع سرمایه‌گذاری را فراهم خواهد کرد.

 گفتنی است این گروه نسبت به سرمایه‌گذاری در ساخت راه‌‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان ابراز تمایل کردند و چگونگی آن را به مذاکرات بعدی در خصوص جزئیات امر موکول کردند./

نظر شما