شناسهٔ خبر: 27635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان:

تمام راه‌های گلستان باز و تردد با احتیاط در جریان است

ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به ریزش شدید باران از شب گذشته در استان و طغیان رودخانه‌ها، اعلام كرد كه مشكلی در طول راه‌های استان وجود ندارد و تمام راه‌ها باز هستند اما به دلیل لغزندگی سطح جاده‌ها، تردد در آنها با احتیاط جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم صبح روز امروز در گفت و گویی خبری گفت: بر اثر شدت ریزش باران و طغیان رودخانه دنگلان- گرجی محله در حاشیه بزرگراه گرگان- كردكوی، حدفاصل تقاطع یساقی تا كردكوی در این بزرگراه از ساعت ۲۳ شب گذشته تا شش صبح امروز پنجشنبه، از سوی پلیس راه استان مسدود اعلام شد كه با انجام اقدامات راهداری و تلاش امدادگران، هم اینك بازگشایی شده اما به دلیل لغزندگی سطح جاده، رفت و آمد در آن با احتیاط در جریان است.

وی با اشاره به اینكه بدنبال ریزش باران‌های دیشب در سایر محورهای استان با مشكل خاصی روبرو نبوده‌ایم، افزود: به دلیل شدت زیاد باران و جاری شدن روان آب در سطح جاده، خساراتی به ابنیه فنی، پل‌ها و روكش آسفالت برخی از محورهای ارتباطی استان وارد آمده كه میزان این خسارت‌ها پس از بررسی‌های كارشناسی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

مبارك قدم گفت: مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی، وضعیت ناپایداری هوای استان تا امشب  تداوم دارد و از هم استانی‌ها درخواست می‌شود كه از سفرهای غیرضروری و تردد و اسكان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز كرده و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

به گفته مبارك قدم، توجه به نكات ایمنی در حین رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز و فاصله طولی و پرهیز از سبقت غیرمجاز و بستن كمربند ایمنی از نكات ضروری دیگر برای سفری امن است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان بیان كرد: مركز مدیریت راه‌های استان با شماره ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ در طول شبانه روز برای اعلام آخرین وضعیت جوی و راه‌های استان در خدمت مسافران و كاربران جاده‌ها است.

مبارك قدم تاكید كرد كه كاربران جاده‌ها حتما قبل از تردد و سفر با شماره‌های مذكور تماس حاصل كرده تا در طول راه‌ها با مشكل خاصی مواجه نشوند.

وی افزود: ماموران،گشت‌ها، اكیپ‌ها و ایستگاه‌های راهداری در طول راه‌های استان مستقر بوده و در صورت بروز هرگونه مشكل در اسرع وقت آنان و مسوولان ستاد بحران منطقه را مطلع كنند.

در استان گلستان بالغ بر پنج هزار كیلومتر بزرگراه،راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد.

نظر شما