شناسهٔ خبر: 27811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی تشكیل خانه گفتمان شهر در روز گرگان

خانه گفتمان مصادف با روز گرگان، راه اندازی خانه گفتمان شهر به منظور بازآفرینی بافت تاریخی شهرگرگان مورد بررسی مسوولان و صاحب نظران این بخش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازاداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، تشكیل خانه گفتمان شهر با هدف كمك به حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی با همكاری دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بررسی شد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور گرامیداشت روز گرگان در ۲۰ شهریور ماه علاقه‌مندی خود و آمادگی این اداره كل را برای تشكیل این خانه اعلام كرد.

ابراهیم مبارك قدم افزود: توسعه عرصه‌­های عمومی دموکراتیک شهری با هدف اطلاع رسانی به شهروندان، آموزش، ایجاد گفتمان بین متخصصان در عرصه­‌های مختلف مرتبط با شهر و مسائل توسعه شهری، منافع عمومی در شهر، ارتقا کیفیت زندگی و افزایش سطح زیست­‌پذیری شهرها در چارچوب اندیشه ایران‌شهر از مزایای تشكیل این خانه است.

به گفته وی، همچنین راه اندازی این خانه موجب تقویت جایگاه و نقش تشکل­‌ها و نهادهای حرفه­‌ای در عرصه معماری و شهرسازی و تعریف مکانی برای گفتگو، تبادل اندیشه، نقد و ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌­ها و اقدامات در این حوزه خواهد بود.

دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان اظهاركرد: ایجاد تعامل و تفاهم میان انجمن­‌ها و موسسات تخصصی معماری و شهرسازی در سطح استانی و شهرستانی به منظور رشد و ترویج حقوق شهرسازی و اعتلای فرهنگ شهرنشینی و برقراری ارتباط مستمر با اندیشمندان و حرفه­‌مندان حوزه شهر و معماری و جلب مشارکت فعالانه آنان در استان به منظور بررسی مسائل و یافتن راهکارهای مناسب برای ارتقای کیفیت زندگی شهری و انعکاس یافته‌­های حاصل از این هم‌اندیشی و گفتمان به دولت، برای اعتلای سیاست­‌ها و برنامه­‌های شهری از اهداف اصلی دیگر راه اندازی این خانه به­‌شمار می­‌رود.

نظر شما