شناسهٔ خبر: 27830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبداللهيان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

پایان پرونده مسکن مهر خراسان رضوی در نیمه اول سال۹۶ /تشریح وضعیت توسعه مسکن استان در دولت تدبیر و امید/ اقدامات راهبردی دولت یازدهم جهت تسریع در پروژه مسکن مهر

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای پایان پروژه مسکن مهر استان انجام می‌دهیم گفت: امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۶ پروژه مسکن مهر استان به پایان برسد.

محمدرضا اخوان عبداللهيان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری اینکه در ابتدای دولت یازدهم ۱۵۴ پروژه ساختمانی عمومی و دولتی در استان وجود داشت گفت: مساحت این پروژه ها بالغ بر ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی بود و تا کنون کار ساخت و طراحی حدود ۳۱ هزار ۸۰۰ متر مربع از مساحت این پروژه ها تمام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مساحتی بالغ بر ۲۱۸ هزار و ۵۰ متر مربع پروژه ساختمانی در استان وجود دارد که پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به بدهی‌های این سازمان گفت: ابتدای دولت تدبیر و امید، بدهی این سازمان به پیمانکاران و مشاوران بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال بود که با مدیریت مناسب توانستیم این بدهی را به هزار و ۳۰۰ میلیارد کاهش دهیم.

اخوان با بیان اینکه ۱۰۱ هزار و ۹۲۷ واحد مسکن مهر در استان ساخته شده و تاکنون ۸۶ هزار و ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسیده گفت: از این تعداد مسکن ۵۴ هزار واحد سهم دولت یازدهم است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم مبنی بر تسریع در روند اتمام فرایند مسکن مهر، افزود: افزایش تسهیلات برای بیش از ۲۵ هزار واحد یکی از اقدامات مهم دولت برای تسریع روند پروژه مسکن مهر در استان بود.

وی افزود: در تلاش هستیم که در نیمه اول سال ۹۶ پرونده مسکن مهر استان به پایان برسد.

نظر شما