شناسهٔ خبر: 27842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدزاده تاکید کرد:

تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی از توفیقات دولت تدبیر و امید است

معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درمراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور دراستان تهران گفت: تشکیل یگان حفاظت موضوعی است که توسط سازمان ملی سالها پیگیری می ‌شد و توفیق تشکیل آن در دولت تدبیر و امید حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

محمدنادرمحمدزاده، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مراسم معارفه سرهنگ رستگار، بیست و ششمین فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور در استان تهران گفت: تشکیل یگان حفاظتموضوعی است که توسط سازمان ملی سال‌ها پیگیری می شد و توفیق تشکیل آن در دولت تدبیر و امید حاصل شده است.

وی با اشاره به این موضوع که همیشه شروع کارهای بزرگ با سختی‌هایی همراه است، گفت: هماهنگی‌های استانی و ملی و ارائه تجهیزات به این یگان باید کم کم فراهم شود و مطمئناً تاثیر مثبت تشکیل یگان در حفاظت از بیت المال را طی سال‌های آتی به وضوح خواهیم دید.

محمدزاده در ادامه گفت: استان تهران در رفع تصرفات عملکرد نسبتاً خوبی طی سالهای اخیر داشته است که امیدواریم با حضور یگان این مسئله تقویت شود. از نظر ما تصرف با رویکرد زمین خواری به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با احکام قضایی برخورد خواهیم کرد. اگرچه جلوگیری از تصرف به مراتب مهم‌تر و جدی‌تر بوده و باید توسط یگان به نحو منظم و دقیق‌تر رصد شود.

همچنین معاون املاك و حقوقی سازمان ملی در مراسم معارفه سرهنگ رستگار فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان تهران به بررسی حفاظت از بیت المال در تعالیم اسلامی و به صورت اخص نص صریح نهج البلاغه پرداخت.

 سلیمانیان گفت: اهمیت حفاظت از بیت المال در تعالیم اسلامی به خصوص در خطبه‌های نهج البلاغه به صورت خاص و مكرر عنوان شده است. در نامه پنجم حضرت امیرالمومنین ( ع ) به اشعث بن قیس از سرداران اسلام و از بیت المال به عنوان مال‌های خداوند بزرگ نام برده شده و تاکید کرده اند که حافظان بیت المال خزانه داران اموال الهی هستند. همچنین حضرت امیر به عنوان وصیت نهایی در بستر مرگ بر برخورد با خائنین و متجاوزین به بیت المال تاكید كرده‌اندو  در نامه ۲۶ نهج البلاغه از تعرض به بیت المال با عنوان رسوایی دو دنیا در ذات پیشگاه الهی یاد شده است.

دكتر سلیمانیان در مراسم معارفه همچنین به فرازهای دیگری از سخنان حضرت امیرالمومنین علی (ع ) در نهج البلاغه اشاره کرد و از نامه ۴۱ ایشان و توبیخ و نكوهش خائنین به بیت المال و از تهدید به مرگ خائنین سخن گفت.

معاون املاك و حقوقی سازمان ملی زمین و مسكن تصریح كرد: این بیانات وزن مسئولیت ما را را بیشتر می كند.

نظر شما