شناسهٔ خبر: 27843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش برای حفظ بیش از ۳۰هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران

یگان مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از آمادگی برای حفظ بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران در سایه تعامل سازنده و مفید با یگان حفاظت از اراضی استان با هدف حفظ بیت المال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مرتضی حنیفی راد، مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در مراسم معارفه سرهنگ رستگار بیست و ششمین فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور در استان تهران با بیان این مطلب گفت: طی سال گذشته حدوداً ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی استان را رفع تصرف کرده ‌ایم که ارزشی بالغ بر ۹۵۹ میلیارد تومان داشته است و آمار عملکردی شش ماهه سال ۹۵ را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه با تصریح این مطلب که احکام معوقه ای که ناشی از تعلل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران باشد، وجود ندارد گفت: در اجرای احکام قضایی به دنبال کمترین تنش‌ها هستیم.

حنیفی راد رفع تصرف گسترده از منطقه رندان در حوزه کن سولقان را یک قدرت نمایی بزرگ در راستای حفظ حقوق بیت المال توسط این اداره کل عنوان کرد و گفت: امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی با حضور یگان حفاظت از اراضی در استان تهران باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته طی تعامل صورت گرفته با منابع طبیعی استان تهران ۵۳۰۰ هکتار از اراضی داخل محدوده‌های شهری تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران شده است، گفت: در مناطق ۱۵ و ۲۱ شهر تهران نیز شناسایی‌های خوبی طی سال جاری صورت گرفته است.اگرچه شناسایی اراضی در کشور کامل نیست اما یکی از وظایف یگان حفاظت از اراضی کمک برای شناسایی‌های بیشتر و دقیق‌تر است.

در این مراسم همچنین سرهنگ عباس نژاد، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور از یگان به عنوان ضابط دادگستری و بازوی اجرایی یاد کرد و گفت: امیدواریم اراضی شناسایی شده در اسرع وقت با مختصات کامل به یگان تحویل داده شود، امکانات حفاظتی نیز در حد امکان اداره کل تامین شده و به ضابطین کمکهای لازم بشود.

 وی در پایان از راه اندازی سامانه هوشمند کنترل اراضی درآینده نزدیک خبر داد.

نظر شما