شناسهٔ خبر: 27844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ ۸۳۴ فقره سند مالکیت تک برگ بر روی اراضی ملی در لارستان

محمدصادق یادگار مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اخذ ۸۳۴ فقره سند مالکیت تک برگ بر روی اراضی ملی درلارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: در سال جاری به جهت صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی تاکنون ۸۳۴ فقره سند مالکیت تک برگ بر روی اراضی تفکیکی با هماهنگی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان اخذ شده است.

وی افزود:  با جانمایی فایل رقومی اراضی عملاً صدور سند معارض بر روی اراضی ملی غیر ممکن خواهد بود و از این جهت اخذ اسناد مالکیت تک برگ از اهمیت بالایی برخودار است.

یادگار تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری نیز سند مالکیت به میزان ۱۲ میلیون متر مربع از اراضی ملی تحویل و تحول شده با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ شده و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری برای حداقل ۱۸۰۰  هکتار دیگر از اراضی ملی واقع در حریم و محدوده شهر نیز سند مالکیت تک برگ اخذ شود.

وی  به رفع تصرفات ۳۰ هزار متر مربعی اشاره کرد و گفت: این اراضی دولتی از ید متصرفین خارج و کلیه آثار تصرف قلع و قمع شده است.

مدیراملاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در خصوص پرونده‌های حقوقی در جریان و مطرح در محاکم قضایی افزود: تاکنون تعداد ۲۳ فقره دادنامه به نفع سازمان ملی زمین و مسکن از محاکم قضایی اخذ شده است.

نظر شما