شناسهٔ خبر: 27876 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گزارش هفتگی حوزه دریایی و بندری؛

اتمام عملیات بازسازی برج مکران‌در بندر جاسک/ تاکید بر استفاده از فضای پسابرجام در حوزه بنادر کشور/ تخلیه و بارگیری بیش از ۴۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان

گزارش آخر هفته  از اتمام عملیات بازسازی برج مکران‌در بندر جاسک تا تاکید بر استفاده از فضای پسابرجام در حوزه بنادر کشور و رسیدن به آماری چون تخلیه و بارگیری بیش از ۴۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان، از جمله مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ گذشته را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

منصور آرامی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر گفت:

بايد برای افزايش بهره‌وری و رقابتی كردن بنادر و ديگر بخش‌های حمل ‌و‌نقل برنامه‌ريزی‌های منسجمی داشته باشیم.

هرچقدر بنادر شمالی ما فعال‌تر و توسعه یافته‌تر باشند مراجعه به بنادر سایر کشورها کمتر خواهد شد، یعنی ساختار قوی بنادر شمالی رقابت بنادر داخلی را سبب می‌شود و این برای کشور خوب است.

درحال ظرفیت سازی در هر سه بندر شهید بهشتی، رجایی و بندر امام خمینی به کمک بخش خصوصی و با هدف رقابتی کردن آنها به عنوان مهم ترین بنادر جنوبی کشور هستیم.

هم اکنون در بندر امام خمینی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلفی ورود پیدا کرده است و حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند امکان رقابتی کردن این بندر را دو چندان کند.

 علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت:

بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بندر دریایی خزر شناخته می شود و این بندر رتبه سوم را در زمینه های تناژ تخلیه و بارگیری، اراضی پشتیبانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بین بنادر کشور دارا است.

با برنامه ریزی صورت گرفته عمق کانال حوضچه های بندرامیرآباد از ۴.۲۰ متر به عمق ۸ متر افزایش یافت.

بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر صورت گرفته است و از ۳۱ قرار داد سرمایه گذاری منعقد شده با بخش خصوصی ۱۹ قرارداد به بهره برداری کامل رسیده است.

ابراهیم ایدنی، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای شهریورماه جاری و در مجموع ۴۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۲۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان با رشد ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

محمد محسنی مدیر اداره بنادرو دریانوردی شهید باهنر

عملیات بازسازی و مرمت برج سیاه و سفید مکران در جاسک اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی را در بر داشت.

این برج در راستای حفظ و استواری آثار و علایم کمک راهبری دریایی و تاریخ دریایی کشور، در جاسک توسط بندر شهید باهنر از اردیبهشت امسال درحال مرمت بود و هم اکنون پروژه به پایان رسیده است.

نظر شما