شناسهٔ خبر: 28018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین جلسه كمیته ارتقاء كیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان مطرح شد:

تاکید بر توجه به پروژه‌های سیما و منظر شهری از سوی شهرداران و مدیران/ تصویب پروژه‌های تجاری واقع در منطقه سرریگ بندرعباس

ابراهیم رستم گورانی سومین جلسه كمیته ارتقاء كیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان با دستور بررسی پروژه‌های تجاری واقع در منطقه سرریگ بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری در این ارتباط گفت: موقعیت این پروژه در شهر بندرعباس و محله سرریگ واقع شده که در یك طبقه تجاری و ۲ طبقه مسكونی در زمینی با مساحت‌های ۶۵۴ و ۱۳۸۱ مترمربع است كه در شمال و جنوب معبر ۱۰ متری قرار گرفته اند. به گفته وی، این پروژه در پهنه G۳۱ (گردشگری و گذران اوقات فراغت) در طرح راهبردی ساختاری شهر بندرعباس واقع شده است.

وی ادامه داد، ایده كلی كار توجه به اصول كلی معماری بومی ایران، همچون طاق و قوس‌ها، پر و خالی و خط آسمان است. همچنین به مسائل بومی منطقه مانند سایه اندازی، بازشوها، رنگ و... نیز پرداخته شده است.

گورانی با اشاره به اهمیت وجود چنین فضاهایی در بافت محلات به عنوان نوعی مركز محله، اذعان داشت: از این پس در راستای احیاء معماری ایرانی- اسلامی، كلیه طرح‌های مربوط به احداث پروژه‌های شاخص در سطح شهرهای استان در كمیته سیما و منظر شهری مطرح و بررسی خواهند شد.

وی گفت: توجه به پروژه‌های سیما و منظر شهری باید از حوزه مدیران شهری و شهرداران بصورت جدی پیگیری شود، كه این پروژه‌ها از آنجاییكه نقش مهمی در سیما و منظر شهری ایفا می‌نمایند، ضرورت دارد كه در این كمیته بررسی، تصویب و جهت اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ گردد.

گفتنی است، پس از بحث و بررسی موضوع توسط اعضای كمیته، پروژه‌ها به تصویب رسید.

نظر شما