شناسهٔ خبر: 28128 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رونق ٧٦ درصدی گشت‌های تفریحی دریایی

كشتي تفريحي مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ٧٦ درصدی گشت‌های تفریحی دریایی در آب‌های جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد جهانشاهی نسب ضمن ارایه گزارشی از عملگرد پنج ماهه نخست سال ٩٥، اظهار داشت: بالغ بر ٨٤٨ هزار و ٢٧١ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع این رقم، ٧١٠ هزار و ٥٠٦ تن کالای غیر نفتی و ١٣٧ هزار و ٧٦٥ تن کالای نفتی بوده است.

جهانشاهی نسب افزود : سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی را یکهزار و ٤٤٠ تن و حجم واردات اینگونه کالاها را ٢٤هزار و ٢٤٧تن اعلام کرد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملیات کابوتاژ ٦٨٤ هزار و ٨١٩ تن کالای غیر نفتی در این بندر به انجام رسیده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به جابجایی خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز گفت: طی مدت یاد شده ٤١ هزار و ٣٦٠ دستگاه خودرو در مسیرهای دریایی منتهی به جزیره کیش، جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ٢٠ درصدی داشته است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی پنج ماه گذشته را ٥ هزار و ٥١٤ فروند عنوان کرد و افزود: طی این مدت، ٢٤٧ هزار و ٥٧٥ نفر مسافر نیز از طریق این بندر جابجا شدند که نسبت به سال قبل ٧ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در پایان افزود: علاوه بر فعالیتهای مسافری، ٢٢٨ هزار و ٩٩٢ نفر گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ٧٦ درصدی داشته است.

نظر شما