شناسهٔ خبر: 28158 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گزارش هفتگی مهم‌ترين خبرهای استان‌ها:

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان و مازندران/ دیدگاه مدیران کل راه و شهرسازی در انتزاع راهداری/ افتتاح ۱۰ كیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور هراز

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان و مازندران، دیدگاه مدیران کل راه و شهرسازی در انتزاع اداره‌کل راهداری از بخش مسکن و شهرسازی و افتتاح ۱۰ كیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور هراز از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار استان‌ها در هفته ای که گذشت به شرح زیر است؛

اصفهان

وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح بخشی از باند دوم بادرود-کاشان، آغاز ساخت ۳۶ کیلومتر از محور بادرود-کاشان، افتتاح۲۰ کیلومتر باقی‌مانده باند دوم محور اصفهان-گلپایگان، اجرای قطعات ۱ و ۲ کنارگذر شرق اصفهان و بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران به ایتن استان سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه حفظ مجموعه معماری منحصر به فرد صنعتی ایران و تبدیل آن‌ها به کانون فرهنگی، هدف اصلی جریان تملک و حفظ کارخانه ریسباف به شمار می‌رود گفت: ریسباف در حوزه حقوق شهروندی به عنوان حقی محسوب می‌شود که دولت در اعطای آن به مردم تمامی تلاش خود را به کار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت بیشتری برای پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار خصوصا درحوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی خواهیم داشت. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد ایمنی پایدار در محورهای مواصلاتی اصفهان باشیم.

فارس

رئیس مجمع نمایندگان فارس با تقدیر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و شخص وزیر راه و شهرسازی در توسعه، عمران و آبادانی راه‌های استان، توسعه فرودگاه‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های‌روستایی را در این دوره از وزارت راه و شهرسازی قابل توجه خواند.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از وظایف اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی اردبیل به ما فرصت می‌دهد تا بتوانیم به مسئولیت‌های اصلی خود در اتمام پروژه‌های راهسازی و اجرای برنامه‌های جامع و تفصیلی شهرسازی بهتر بپردازیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با بیان اینکه وضعیت راه‌های اردبیل از نظر راهداری مطلوب است به کمبود نیروی انسانی و قدیمی بودن تجهیزات راهداری این استان اشاره کرد.

البرز

باقرنیا با بیان اینکه  نزدیک بودن به تهران، قرارداشتن بر سر راه‌های مواصلاتی غرب و شمال کشور و ایفای نقش بارانداز مهاجرتی، تبعات مثبت و منفی بسیاری را برای البرز در پی داشته است گفت: در حال حاضر استان البرز دارای دو میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر جمعیت است و با نرخ مهاجرت ‌پذیری ۳.۹ درصدی رتبه اول این بخش را در کشور دارد.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۳۰ درصد جمعیت شهری نهاوند در بافت فرسوده شهر شامل ۵ محله (دو خواهران، پای قلعه، پشت شهرداری، خاقانی و حافظ) سکونت دارند.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ۳۰ پروژه شاخص را در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها و راهداری، همزمان با سفر هیئت دولت به این استان با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۶۸ میلیون ریال آماده افتتاح دارد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: باند جدید محور جاده‌ای اهواز - هفتکل با حضور استاندار خوزستان و دو تن از نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، این در حالیست که به گفته وی عملیات اجرایی ۲ طرح راهسازی در محور اهواز– ایذه با حضور استاندار و مسئولان شهرستان آغاز شد.

مدیركل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با وجود کمبود اعتبارات، ۷۵۰ کیلومتر جاده با ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت اجرای برنامه‌های راهبردی و اصلی در بهبود راهسازی و رفع مشکلات موجود درحوزه‌های مختلف مسکن و شهرسازی در ایلام فراهم می‌شود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد افزایش اعتبار برای تامین ماشین آلات راهداری به‌روز و استاندارد و افزایش ایمنی راه‌های ایلام خصوصا در فصل زمستان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با مورد توجه قرار دادن توسعه راه‌های استان در افق ۲۰ ساله، گفت: با مطالعات انجام شده به این باور رسیدیم که می‌توانیم با توسعه آزاد راه، بزرگ‌راه و بهسازی راه‌های روستایی شرایط زیر ساختی حمل و نقل را بهتر کنیم.

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، درباره حوادث رخ داده در مناطق مختلف تهران از جمله حادثه اخیر مترو کیانشهر، گفت: با لحاظ کردن تمهیدات لازم و تدوین نقشه‌ای دقیق از وضعیت کمی و کیفی تاسیسات زیربنایی تهران و شناسایی مناطق حادثه‌خیز می‌توان ازحوادثی چون نشست زمین پیشگیری کرد.

مازندران

عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ كیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور هراز با اشاره به اهمیت بالای استان‌های شمالی از نظر گردشگری، صنایع غذایی و حمل ونقل دریایی، از پروژه‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف جاده هراز در دست اجراست، یاد کرد.

لارستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در حاشیه بازدید از پروژه جاده ارتباطی لارستان به ایستگاه راه آهن زاهد محمود گفت: احداث این جاده  که ۵ کیلومتر جاده اصلی و یک پل آبنما به طول ۳۰۰ متر است، هم اکنون اجرایی شده و با تخصیص اعتبارات تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

لرستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل اظهار امیدواری کرد که شاهد اجرای برنامه‌های تخصصی و کارگشا برای بهبود وضعیت راه‌های این استان باشیم. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع آمادگی راهداری لرستان را برای افزایش ایمنی و مقابله با بحران‌های زمستانی اعلام کرد.

نظر شما