شناسهٔ خبر: 28354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان یزد:

دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه شهرسازی استان حق مردم است

مسعود جعفریان در حاشیه جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ استان یزد، مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه شهرسازی استان حق مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در حاشیه جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵، مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه شهرسازی استان حق مردم است و مردم علاقه‌مند هستند در خصوص طرح‌ها و تعریف کاربری‌هایی که در شهر محل زندگی خود رخ می‌دهد باخبر باشند.

مسعود جعفریان با اشاره به دستورالعمل ابلاغ شده ازسوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و همچنین به تبع آن ابلاغ استاندار محترم استان به شهرداری‌ها مبنی بر انتشار اخبار و مصوبات مربوط به کمیسیون‌های ماده ۵ شهرها و کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی برای عمومی مردم، تأکید کرد: مردم این حق را دارند تا از روند تصمیمات شهرسازی و اتفاقاتی که در تحولاتی شهروشهرسازی رخ می‌دهد مطلع باشند و براین اساس برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری شهرداری‌ها این امر مهم را محقق نمائیم.

وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی از سال گذشته اطلاعات مصوبات کمیسون‌های مختلف شهرسازی را از طریق سایت این اداره کل به آدرس www. Yazdrud.ir منتشر نموده و در دسترسی مخاطبان قرارداده است.

 این مقام مسئول این نوید را هم داد که به زودی نقشه‌ها، اسناد و مدارک طرح تفصیلی جدید شهر یزد که مراحل پایانی تصویب را طی می‌کند بعد از تصویب و ابلاغ از طریق مناسب، به اطلاع عموم خواهد رسید. به‌ویژه اینکه فایل pdf کلیه نقشه‌های طرح تفصیلی از طریق تارنمای اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری‌ها در معرض دید عموم قرار خواهند رسید.

نظر شما