شناسهٔ خبر: 28464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ایجاد طرحی برای کاربری‌های تجاری و تراکم‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها

جلسه استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: شهرداری نسبت به تهیه طرحی با در نظر گرفتن ضوابط تشویقی اقدام کند تا تغییر کاربری های تجاری و تراکم های ساختمانی از مرکز شهر به سایر نقاط شهر منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی، سیدعلی اکبر پرویزی، به بازگشایی معابر شهری اشاره کرد و افزود: مسئولین ذی ربط باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا در این زمینه همه ساکنین و مالکان املاک به صورت یکسان و عادلانه از مزایای آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان به تمامی شهرداری های استان ابلاغ شود، افزود: همه شهرداران می بایست خود را با خط مشی کلی این کمیسیون تنظیم و هماهنگ کنند.

مقام عالی دولت در استان، تأکید کرد: طرحهای ورودی به شوراها و شهرداری ها قبل از نهایی شدن بررسی شده و دفاتر شهری و فنی استانداری نیز بر تصویب و اجرای مصوبات نظارت کامل داشته باشند.

پرویزی، با اشاره به اینکه وظیفه کمیسیون ماده ۵ ورود به جزئیات طرح ها نیست، افزود: مسئولین امر در این کمیسیون به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند تا طرحهای مصوب قابلیت اجرا در بخش عمده‌ای از استان را داشته باشد.

وی با انتقاد از برخی از طرحهای شهری و مصوبات کمیسیون ماده ۵ گفت :تغییر کاربری برخی از طرحها برای مردم مشکلاتی به وجود آورده که مسئولین ذی ربط باید در جهت رفع نواقص احتمالی تلاش جدی تری صورت دهند.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه شهرداری‌ها به دنبال منابع پایدار مالی، اعتباری و درآمدی باشند، تصریح کرد: اجرای طرح تفصیلی با هماهنگی و جلب رضایت مالکان و به صورت عادلانه اجرا شود.

این گزارش حاکیست، در این جلسه ۳۵ دستور کار در خصوص تغییر کاربری های مسکونی به تجاری و نیز افزایش تراکم ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت که با مواردی که غیرقانونی ساخته شده بود مخالفت و بقیه موارد نیز مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفت.

 لازم بذکراست براساس دستوراخیر مقام عالی وزارت راه وشهرسازی هردوجلسه اخیر کمیسیون ماده ۵ خراسان جنوبی ازطریق رسانه های جمعی وصداوسیما به اطلاع هم استانی ها رسید.

نظر شما