شناسهٔ خبر: 28773 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی خبر داد:

مطالبه ۱۰۰هزارمیلیارد ریالی پیمانکاران کشور از راه و شهرسازی

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی که به محلات سفرکرده، گفته است: پیمانکاران و کارفرمایان در سطح کشور، ۱۰۰هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی مطالبه دارند و این درحالی است که.حدود ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان مرکزی در حال احداث است که حدود هزار میلیارد ریال مطالبات ایجاد خواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های راه و شهرسازی شهرستان محلات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران کشور در وزارت راه و شهرسازی ثبت شده است.

وی افزود: علاوه بر این مقدار به واسطه نامشخص بودن صورت وضعیت بخشی از پیمانکاران به دلیل پرداخت نکردن مالیات بر ارزش افزوده و بیمه های تامین اجتماعی، پیش بینی می شود حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال مطالبات ثبت نشده نیز وجود داشته باشد که در مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران و کارفرمایان از وزارت راه و شهرسازی در کشور وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس تبصره ۳۶ اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵، میزان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای تسویه مطالبات کشور توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که بیش از نیمی از این مقدار برای مطالبات سایر دستگاههای کشور در نظر گرفته شده و هنوز میزان مبلغ مورد نظر برای مطالبات بخش عمرانی کشور مشخص نیست.

امینی افزود: در استان مرکزی پروژه های راه و شهرسازی به سه دسته ملی، استانی و راه های روستای تقسیم می شوند که در سال گذشته ۳۸۰ میلیارد ریال ثبت مطالبات انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان مرکزی در حال احداث است که حدود هزار میلیارد ریال مطالبات ایجاد خواهد کرد .

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل نقل وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: ساماندهی تسویه مطالبات پیمانکاران تا بهمن ماه انجام خواهد شد و باید در این مدت صورت وضعیت پیمانکاران ثبت شود.

امینی تاکید کرد: اگر بدهی پیمانکارانی که هنوز صورت وضعیت خود را ثبت نکرده اند مسجل نشود در پرداخت مطالبات آنان مشکل به وجود خواهد آمد و تنها برای آن بخش از مطالبات ثبت شده در سامانه بودجه در نظر گرفته خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل نقل وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان مرکزی از محور دلیجان-محلات –خمین بازدید کرد و در ادامه این سفر از محور خمین -الیگودرز، ازنا-شازند، توره– بروجرد، آشتیان-تفرش و کمربندی ساوه بازدید خواهد کرد.

نظر شما