شناسهٔ خبر: 28854 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش هفتگی مهم‌ترين خبرهای استان‌ها:

حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و ایلام/ احداث دومین پل روی رودخانه کرخه/ کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

گزارش آخر هفته حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و ایلام با هدف بازدید و افتتاح پروژه‌های استانی، احداث دومین پل روی رودخانه کرخه در خوزستان و خبر کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است؛

خراسان جنوبی

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با برداشته شدن مسئولیت راهداری از دوش اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی می‌توانیم با فراغ بیشتری به بازآفرینی شهری و تامین خدمات زیربنایی درحوزه مسکن بپردازیم و درتوسعه بزرگراه های استان قدم برداریم. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ارتقای ایمنی راه‌های استان با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف را از نتایج مفید پیش‌بینی شده دراین طرح عنوان کرد.

خراسان شمالی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: با انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی بار مسئولیت اداره‌های کل راه و شهرسازی کمتر می‌شود ولی این انتزاع بهتر بود در قالب برون‌سپاری و خارج از بدنه وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گرفت.

همدان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال خبر داد.

محمد رودباری با حکم وزیر راه و شهرسازی سرپرست جدید اداره راه و شهرسازی استان همدان شد.

قزوین

استاندار در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد گفت: طی سه سال خدمت دولت یازدهم ۱۹۳۵۴ واحد مسکن مهر افتتاح شده که با احتساب واحدهای قبلی به بیش از ۳۶ هزار واحد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تشکیل تیم‌های فنی مشترک بین راه و شهرسازی و شرکت گاز برای بررسی راهکارهای موجود جهت تسهیل در امر گازرسانی به منطقه الموت و همچنین صدور مجوزهای مورد نیاز خبر داد.

آدربایجان غربی

آسفالت محور روستای کچله در بخش سیلوانای شهرستان ارومیه در صورت تأمین اعتبار افزون بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

ایلام

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مهرداد جهانی مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های ایلام تودیع و نورا.. دلخواه به عنوان مدیركل جدید راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام معرفی شد.

زنجان

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل تاکید کرد با اجرای این طرح و با کم شدن عملیات اجرایی و نیروی انسانی از بدنه اداره کل راه و شهرسازی، سمت و سوی فعالیت‌ها بیشتر به سمت برنامه‌ریزی‌های جامع درحوزه‌های مختلف سوق پیدا می‌کند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی درعین حال تاکید کرد که ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث دومین پل بر روی رودخانه کرخه در محدوده روستای خسرج از توابع شهرستان شوش ۴۰ کیلومتر کاهش مسیر را به دنبال دارد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه در سال آخر سال ۹۴ توانستیم به رتبه دوم از لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کنیم گفت: یکی از عوامل تلفات در استان کمبود بزرگراه‌ها است.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: پروژه تکمیل باند دوم محور قم-جعفریه به طول ۸ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

کهگیلویه و بویراحمد

محمدعلی علیمردانی با حکم وزیر راه و شهرسازی سرپرست جدید اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد شد.

اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود شش هزار واحد مسکن مهر در فولادشهر و یکهزار و ۵۰۰ واحد در شهر مجلسی بدون متقاضی است.

در آیین جداگانه‌ای ۱۷۸۰ واحد مسکونی و ۳ واحد آموزشی در شهر بهارستان، ۴۹۵ واحد مسکونی و یک باب مسجد در فولادشهر و ۲۰۰ واحد مسکن مهر و یک باب مسجد و یک سالن ورزشی باستانی در شهر مجلسی به بهره‌برداری رسید.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای پایان پروژه مسکن مهر استان انجام می‌دهیم، گفت: امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۶ پروژه مسکن مهر استان به پایان برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی از بهره‌برداری بیمارستان ۲۷۶ تختخوابی امام حسین (ع) شهرستان تربت‌حیدریه در خراسان رضوی تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

کرمان

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با استاندار کرمان، مشکلات زمین و مسکن مراکز شهرهای استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت./

نظر شما