شناسهٔ خبر: 28965 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فرمانده ناجا در پاسگاه پلیس راه شریف‌آباد گفت:

وزارت راه و شهرسازی نقش مهمی در ارتقای ایمنی راه‌ها ایفا کرده است/ بهره‌برداری از نخستین سامانه سپهتن در محور حد فاصل حرم امام رضا تا حرم حضرت معصومه

حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به سهم هر یک از دستگاه‌ها در بهبود وضعیت نظم و امنیت جاده‌ها گفت: وزیر راه و شهرسازی و کارکنان این مجموعه علاوه بر تعامل مناسب با پلیس، نقش مهمی در ارائه سهم خود برای ارتقا ایمنی راه‌ها ایفا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار حسین اشتری در آیین افتتاح و بهره‌برداری از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای و پاسگاه پلیس راه شریف آباد اظهار داشت: افتتاح این سامانه یک اقدام زیربنایی و ماندگار است؛ زیرا برخی از تخلفات با نیروی انسانی صرفا قابل نظارت و کنترل نیست و این سامانه با دقت، هوشمندی و سرعت می‌تواند ظرفیت نظارت پلیس راه را افزایش دهد در این زمینه هدف بهره وری بیشتر از امکانات به روز، ارتقای ایمنی ، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

وی افزود: در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  میزان تلفات رانندگی، ۳ درصد معادل حدود ۲۰۰ نفر کاهش یافته است که روند قابل ملاحظه‌ای به شمار می رود.

فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای بیان کرد:علی‌رغم تمام تمهیدات، همچنان تعداد زیادی از شهروندان جان خود را در جاده‌ها و تصادفات از دست می‌دهند که خسارت بزرگی برای کشور محسوب می شود. بنابر این حتی یک مورد هم در خصوص تلفات جاده‌ای عدد قابل توجهی است و باید در مسیری حرکت کنیم که کمترین تلفات و تصادفات جاده‌ای را داشته باشیم.

اشتری با اشاره به  مزایای سامانه "سپهتن" بیان داشت: امروز در نیروی انتظامی و به ویژه پلیس راه ظرفیت و توانمندی مطلوبی وجود دارد و با تزریق تجهیزات به روز با مدیریت مطلوب می توان به اهداف خود رسید.

وی در ادامه با اشاره به پاسگاه‌های متحدالشکل در سراسر کشور خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰ پاسگاه پلیس راه در کشور وجود دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری ۵۰ پاسگاه پیش ساخته تیپ سازی شده تحویل پلیس راه داده شود. البته برخی از پاسگاه ها دچار مشکلاتی همچون فرسودگی، عدم مکان نمایی مناسب و برخی مشکلات دیگر هستند که درصددیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

 فرمانده ناجا با اشاره به دلایل بهره برداری از اولین پاسگاه پیش ساخته در شریف آباد و راه اندازی سامانه سپهتن در آن  گفت: این محور به دلیل موقعیت جغرافیایی آن  حد فاصل حرم امام رضا تا حرم حضرت معصومه، بیشترین تردد مسافر را دربر دارد و با توجه به ویژگی های خاص این محور اولین سامانه سپهتن در این محور مورد بهره برداری قرار گرفت.

 اشتری در ادامه با بیان اینکه «اگر همه دستگاه‌ها در خصوص سهم خود در راستای نظم و امنیت به خوبی ایفای نقش کنند قطعا امنیت ارتقا می‌یابد» تصریح کرد: یکی از سازمان‌هایی که در ارتقاء امنیت جاده ها نقش موثری دارد وزارت و راه شهرسازی است که انصافا وزیر راه و شهرسازی و کارکنان این مجموعه علاوه بر تعامل مناسب با پلیس، نقش مهمی در ارائه سهم خود ایفا کرده‌اند.

نظر شما