شناسهٔ خبر: 29266 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در راس هیاتی بلندپایه صورت گرفت؛

وزیر راه و شهرسازی به کیتو پایتخت اکوادور سفر کرد/ ارایه گزارش ملی ایران از وضعیت مسکن و اسکان در کنفرانس اسکان بشر سازمان ملل متحد

عباس آخوندی - هواپیما وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی متشکل از معاونان خود در حوزه مسکن و ساختمان، سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران کل حوزه های شهرسازی و مسکن برای ارایه گزارش ملی ایران به کیتو پایتخت اکوادور سفر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه هیاتی متشکل از حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظمیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، زهره داودپور مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی، علی چگنی مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن و تعدادی دیگر از کارشناسان ارشد حوزه مسکن و شهرسازی وارد کیتو پایتخت اکوادور شد تا در کنفرانس هبیتات ۳ (اسکان بشر) که هر ۲۰ سال یکبار توسط سازمان ملل متحد برگزار می‌شود شرکت و سخنرانی کند.

در این کنفرانس که به مدت چهار روز و از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه در کیتو پایتخت اکوادور برگزار می‌شود وزیر راه و شهرسازی سخنرانی خواهد کرد. همچنین ارایه گزارش ملی ایران که در حوزه‌های گسترده مسکن و اسکان بشر تهیه شد و در تهیه آن تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های درگیر حضور داشته‌اند نیز ارایه خواهد شد. علاوه بر گزارش ملی ایران در مورد وضعیت کنونی و گزارشی از اجرای تصمیمات جهانی اخذ شده طی کنفرانس‌های قبلی و اجرای آن در کشور، سایر کشورها نیز به ارایه گزارش ملی خود از مسکن و اسکان خواهند پرداخت که در نهایت در پایان روز اجلاس، مصوبه‌ای مورد توافق همه کشورها قرائت و دستور کار ۲۰ سال آتی در زمینه شهرسازی و مسکن خواهد بود.

گفتنی است، نخستین کنفرانس بین‌المللی اسکان بشر (هبیتات ۳) در سال ۱۹۷۶ در ونکور کانادا و دومین اجلاس نیز در سال ۱۹۹۶ در استانبول ترکیه برگزار شد. /

نظر شما