شناسهٔ خبر: 29317 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اله‌مراد عفیفی‌پور:

تلاش برای بازگشت مجدد تورهای‌کروز بین‌المللی به بنادر و جزایر ایران/ تدوين استانداردهای فنی و ایمنی ويژه ناوگان‌گردشگری

كشتي تفريحي مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین استانداردهای فنی و ایمنی خاص ناوگان گردشگری دریایی خبر داد و گفت: تا پایان امسال نمونه‌های شناورهای گردشگری دریایی مناسب با مناطق گردشگری دریایی و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری دریایی در کشور، اظهار کرد: کارگروه توسعه گردشگری دریایی در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مشارکت همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط و فعالان گردشگری دریایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه موضوع توسعه گردشگری دریایی در کارگروه سامان‌دهی سواحل و بنادر بررسی شد و موافقت‌نامه همکاری و تفکیک وظایف ارگان‌های مرتبط به تصویب رسید، گفت: جلسات هم‌اندیشی با سازندگان کشتی‌های مسافری و تفریحی و همچنین فعالان گردشگری دریایی، برگزار می‌شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین استانداردهای فنی و ایمنی خاص ناوگان گردشگری دریایی خبر داد و به مارین تایمز گفت: تا پایان امسال نمونه‌های شناورهای گردشگری دریایی مناسب با مناطق گردشگری دریایی و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی معرفی می‌شوند.

او از فعالیت یک هزار و ۷۶۱ فروند قایق برای مقاصد تفریحی در شمال و جنوب کشور، خبر داد و گفت: علاوه بر شناورهای به ثبت رسیده، قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی ثبت نشده نیز در سواحل جنوب و شمال کشور فعالیت دارند.

عفیفی‌پور با بیان اینکه ورود شناورهای تفریحی شخصی به‌ویژه در جزیره کیش در حال افزایش است، افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در بخش گردشگری دریایی انجام می‌شود، استفاده از شناورهای مسافری برای انجام تورهای گردشگری اطراف جزایر است. همچنین از برخی شناورها و به‌ویژه بارج‌ها به‌عنوان رستوران‌های دریایی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری ارگان‌های دریایی کشور به منظور تعیین مناطق گردشگری دریایی و ایجاد تسهیلات مورد نیاز از جمله شناورها، گفت: لازم است سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بازگشت مجدد تورهای کروز بین‌المللی به بنادر و جزایر ایران همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

به گفته عفیفی‌پور توسعه همکاری‌های شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور و سازمان‌های مناطق آزاد با سازمان بنادر سازمان میراث فرهنگی، به‌منظور هماهنگ‌سازی فعالیت‌های گردشگری در سطح کشور و حفظ ایمنی گردشگران دریایی، می‌تواند گامی مهم در زمینه توسعه گردشگری دریایی باشد.

نظر شما