شناسهٔ خبر: 29318 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه‌آهن شرق خبر داد:

رشد ۸۱ درصدی صادرات، واردات و ترانزیت از طریق راه‌آهن جنوب شرق

قطار باری سرپرست راه‌آهن جنوب شرق گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ هزار و ۳۲۰ تن صادرات، واردات و ترانزیت از طریق راه‌آهن جنوب شرق صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی به تشریح و مقایسه عملكرد این اداره كل در حوزه حمل بار در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ پرداخت و گفت: در این مدت ۶۰۳۱ تن صادرات شامل سیمان، قیر و كربنات سدیم به كشور پاكستان از طریق راه‌آهن جنوب شرق صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۴۴۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در این مدت میزان ۵۹۹۷ تن واردات شامل برنج و كنجد از كشور پاكستان بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۶۲ درصد رشد داشته است.

ارجونی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال بارها از كشورهای آسیای میانه به كشور پاكستان از طریق راه‌آهن جنوب شرق ترانزیت شده است، این در حالی است كه در مدت مشابه سال قبل هیچ‌گونه ترانزیتی صورت نگرفته بود.

سرپرست راه‌آهن جنوب شرق در خصوص بارگیری داخلی بیان كرد: در این مدت تن بار از طریق این اداره كل صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۱ درصدی داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: مهم‌ترین محمولات بارگیری داخلی گازوئیل، گاز مایع، بالاست و سیمان بوده است.

نظر شما