شناسهٔ خبر: 29374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گلستان برگزار شد:

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گلستان

نشست پنجمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی گلستان در سال جاری با بررسی ۵۷ مورد از مسائل شهری و شهرسازی استان در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اغلب مسائل مطرح شده در این جلسه در زمینه تعیین کاربری و احداث بنا در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها بوده که پس از بحث و تبادل نظرات کارشناسی اعضا، تصمیمات و راهکارهای لازم در قالب مصوبات کارگروه اتخاذ شد.

تعیین کاربری‌های لازم جهت احداث اردوگاه کارآموزی و درمانی در شهرستان علی‌آباد کتول به مساحت حدود ۲۶ هکتار به تولیت سازمان زندان‌های استان، تعیین کاربری احداث بنای مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان واقع در حریم شهر گرگان به مساحت حدود ۱۹ هزار مترمربع و تعیین کاربری حدود ۱۵ درخواست احداث بنای دامداری و مرغداری در نقاط مختلف استان، از مهم‌ترین تصمیمات گرفته شده در این نشست بود.

برای تعیین کاربری ملک به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع جهت احداث بنای اقامتگاه طبیعت‌گردی و بوم گردی در شهرستان علی‌آباد کتول و تعیین کاربری ملک به مساحت حدود ۱۷۸۲ مترمربع جهت احداث بنای نگهداری محصولات کشاورزی (سیلوی غلات) در گرگان نیز به منظور توسعه بخش‌های گردشگری و کشاورزی استان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین، درخواست‌های مربوط به مغایرت‌های طرح جامع شهر علی‌آباد کتول و مغایرت‌های شهرهای دارای طرح هادی شهری استان هم به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و تصمیمات مقتضی ارائه شد.

کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی گلستان کارگروهی است که در آن مسائل مربوط با ساخت و سازها و صدور مجوزهای ساختمانی به بحث و تبادل نظر دستگاه‌های عضو گذاشته می‌شود و تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

ریاست این کارگروه را معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برعهده دارد و دبیرخانه آن در اداره کل راه و شهرسازی استان مستقر است.

نظر شما