شناسهٔ خبر: 29396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی مشهد مقدس خبر داد:

جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز، سد معبر و آزادسازی حریم ایمنی راه در محور مشهد - چناران

جواد پورعلی رئیس اداره راه و شهرسازی مشهد مقدس از جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز، سد معبر و آزادسازی حریم ایمنی راه در محور مشهد - چناران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد پورعلی با اعلام این خبر افزود: با توجه به گستردگی روزافزون کلان‌شهرها و بالطبع شهر زیارتی مشهد مقدس و همچنین وجود روستاهای متعدد در محور مشهد - چناران، مشاغل زیادی در حاشیه راه مستقر هستند که علی‌رغم خدمت‌رسانی این مشاغل به همشهریان، زائران و مسافران گرامی، در صورت عدم وجود ساماندهی مناسب، خود می‌توانند در برخی موارد باعث کاهش ایمنی رانندگان عبوری و بروز تصادفات گردند.

رئیس اداره راه و شهرسازی مشهد مقدس بیان کرد: با عنایت به اهمیت ویژه محور مشهد - چناران و حجم بالای ترافیک عبوری در این محور به خصوص در تعطیلات آخر هفته و ایام پیک سفرها، ساماندهی مشاغل، جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز، سد معبر و آزادسازی حریم ایمنی راه در محور مشهد - چناران در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با هدف افزایش سطح ایمنی، سرویس‌دهی راه، کاهش عوامل مخل تمرکز رانندگان و رفاه حال همشهریان و زائران و مسافران گرامی، طی این عملیات تمامی تابلوهای غیرمجاز و مواردی که در حریم ایمنی راه ایجاد سد معبر کرده بودند جمع‌آوری شدند.

پورعلی ادامه داد: قبل از عملیات جمع‌آوری مذکور به تمامی کسبه‌ای که به نحوی سد معبر ایجاد کرده بودند تذکرات شفاهی و اخطار کتبی داده شده بود که علی‌رغم رعایت قانون از جانب برخی فروشندگان، تعداد زیادی از کسبه نسبت به این مهم بی‌توجهی کرده بودند.

وی با اشاره به اهمیت حریم ایمنی راه و حاشیه اطمینان مناسب در رانندگی و وجود عوامل مخل تمرکز رانندگان مخصوصاً تابلوهای LED، پروژکتورها و تابلوهای تبلیغاتی فروشگاه‌ها عمود بر محور راه در هنگام شب، تصریح کرد: جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز، سد معبر و آزادسازی حریم ایمنی راه نقش مهمی در کاهش تصادفات و تلفات ایفا می‌کند.

نظر شما