شناسهٔ خبر: 29414 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار آخوندی با وزیر حمل و نقل اکوادور مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های ایران و اکوادور در حوزه‌های حمل و نقلی/ ترانزیت کالا از طریق ایران به کشورهای آسیای‌میانه، چین و روسیه/ تشریح جایگاه و ظرفیت‌ زیرساخت‌های حمل و نقلی ایران

دیدار وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات۳) با وزیر حمل و نقل و امور عمرانی اکوادور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات ۳) با بوریس کوردوبا وزیر حمل و نقل و امور عمرانی اکوادور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های زیرساخت و حمل و نقل کشور ایران در بخش‌های بنادر، راه‌آهن، جاده‌ای و موقعیت جغرافیایی ایران و قرار گرفتن آن در مسیرها و کریدورهای مواصلاتی منطقه‌ای، بین‌المللی و جایگاه و نقش ایران در امور ترانزیت پیشنهاد کرد: اکوادور ضمن مطالعه و بررسی مسیرهای مواصلاتی و با درنظر گرفتن حمل و نقل ترکیبی از طریق دریایی، ریلی، جاده‌ای از جایگاه و ظرفیت ایران برای صادرات محصولات خود به کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه استفاده کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های موجود در بنادر خلیج‌فارس و دریای‌عمان گفت: در صورتیکه اکوادور علاقمند باشد ایران می‌تواند در بنادر خلیج‌فارس و بندر چابهار تسهیلات و انبارهایی را جهت صادرات اکوادور به آسیای‌میانه در اختیار آن کشور قرار دهد.

همچنین آخوندی از همتای اکوادوری خود دعوت کرد تا با سفر به ایران از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایران از نزدیک دیدن کند تا فرصت بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت‌ها در چهارچوب همکاری‌های دوجانبه فراهم شود.

در این دیدار، بوریس کوردوبا وزیر حمل و نقل و امور عمرانی اکوادور ابراز امیدواری کرد تا با بررسی‌های کارشناسانه در آینده‌ای نزدیک همکاری‌ها با ایران و استفاده از ظرفیت‌های آن گسترش یابد.

گفتنی است، در این دیدار، وزیر حمل و نقل و امور عمرانی اکوادور توضیحاتی را درباره وظایف و اختیارات و همچنین ظرفیت‌های حمل و نقل آن کشور در حوزه‌های بنادر، فرودگاهی، جاده‌ای و حمل بار و مسافر ارایه کرد.

سومین کنفرانس اسکان بشر (هبیتات۳) با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی به عنوان نماینده ایران و کشورهای عضو در کیتو پایتخت اکوادور از ۲۶ تا ۲۹ ادامه دارد. قرار است در این سفر، تمامی کشورها، گزارش ملی خود را در زمینه مسکن و اسکان ارایه دهند و در نهایت با تصویب یک سند، راهبردها و استراتژی‌های کلان کشورهای متعهد برای ۲۰ سال آتی مسکن و اسکان بشر در سراسر دنیا تصویب و به اجرا درآید./

نظر شما