شناسهٔ خبر: 29428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان خبر داد:

وجود ۷ نقطه پرتصادف در جاده‌های شهرستان گلپایگان استان اصفهان

علیرضا اختری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان در استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان، احداث کمربندی‌های اطراف شهرستان را در جهت کاهش تصادفات حائز اهمیت دانست و خواستار تأمین اعتبار در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا اختری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان طی مصاحبه حضوری به کارشناس خبر گفت: شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان به عنوان کریدور غرب کشور دارای ۶۰۰ کیلومتر راه همسنگ است که معادل ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ اصلی و ۲۰۰ کیلومتر راه همسنگ روستایی است که خوشبختانه تمامی راه‌های روستایی این شهرستان آسفالته است.

وی از مهم‌ترین محورهای موجود در شهرستان را محور موته – گلپایگان، گلپایگان – خوانسار، خمین – گلپایگان و محور در به تیکن نام برد و گفت:  محور موته – گلپایگان به طول ۶۰ کیلومتر آماده بهره‌برداری است و تنها ۶ کیلومتر آن با توجه به قرارگیری در مسیر لوله‌های گاز به‌صورت کیسینگ حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که چهارخطه این محور در حوزه گلپایگان به پایان رسیده و در حوزه شهرستان شاهین‌شهر و میمه پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته و در حال انجام است.

۱۰ کیلومتر از محور گلپایگان – خوانسار در حوزه شهرستان گلپایگان واقع شده که ۷ کیلومتر آن به‌صورت چهارخطه و ۳ کیلومتر آن در منطقه وانشان، نیاز به اجرای کنارگذر به طول ۶ کیلومتر دارد که این عملیات با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دردستورکار بوده و جهت تکمیل پروژه نیاز به اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

محور خمین – گلپایگان نیز در حوزه این شهرستان ۲۰ کیلومتر است که در حال چهارخطه شدن و حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اختری با اعلام این خبر که حدود ۷۰ درصد جاده‌های شهرستان گلپایگان به صورت چهارخطه هستند، گفت: در حوزه شهرستان گلپایگان کنارگذرهایی  برای اطراف شهر در نظر گرفته شده که از جمله کمربندی شمالی، غربی و جنوبی شهر است که کمربندی شمالی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام و مطالعات اولیه کنارگذر جنوبی برای احداث ۲۲ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و شهرسازی اذعان داشت: تاکنون طرح جامع شهرستان گلپایگان ابلاغ نشده و نیاز به پیگیری از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جهت ابلاغ را دارد و در حوزه مسکن در شهرستان حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که ۱۷۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و تحویل  متقاضیان شده و ۸۰۰ واحد آن فاقد متقاضی و در حال تعیین تکلیف است.

وی افزود: آماده‌سازی طرح مسکن مهر شهرک الوند گلپایگان نیز با اعتبار ۵/۱  میلیارد تومان به شهرداری تحویل خواهدشد.

اختری از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان گلپایگان را واگذاری زمین جهت احداث هتل در شهرستان عنوان کرد و گفت: جهت احداث هتل در شهرستان، زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در نظر گرفته شده که به سرمایه‌گذار جهت احداث واگذار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به میزان تصرف اراضی در شهرستان افزود: در منطقه مزرعه طلایی گلپایگان حدود ۱۰۰ هکتار زمین تصرف شده و در حال حاضر حدود ۲۰۰ پرونده تصرف اراضی وجود دارد که در حال پیگیری جهت رفع تصرف است.

نظر شما