شناسهٔ خبر: 29432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست استان گلستان بررسی شد:

بررسی امور حقوقی امامزادگان و بقاع متبرکه در حاشیه راه‌های گلستان

جاده در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و معاونین و مسئولان مربوطه گلستانی برگزار شد، تصمیمات و راهکارهای لازم برای رسیدگی به امور حقوقی امامزادگان و بقاع متبرکه واقع در حاشیه و حریم راه‌های استان اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست، بررسی املاک موقوفه در محل اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی در حاشیه و حریم راه‌ها، بهسازی و رونق بخشی محوطه اماکن متبرکه مذکور، کسب تکلیف اعطای سهم اوقاف از عرصه مسکن مهر زیتون (سعدآباد) و امور حقوقی مربوط به ساخت مسجد طیبه در طرح آفتاب گرگان بود.

در این جلسه، پس از بررسی موارد مطروحه، مقرر شد برای صدور مجوزهای لازم جهت بهسازی و رونق بخشی محوطه امامزادگان حاشیه راه‌ها، مساعدت‌های مقتضی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گیرد.

همچنین مقرر شد با در نظر گرفتن زمین مناسب در داخل طرح ملی نوسازی بافت فرسوده آفتاب گرگان، اقدامات لازم برای ساخت و تبدیل به احسنت مسجد خمسه طیبه و دیگر امور فرهنگی در این طرح، انجام و نظر اوقاف برای نقشه اجرایی آن اخذ شود.

رعایت مقررات قانونی اراضی اوقافی در حریم راه‌های جدیدالاحداث نیز از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود.

نظر شما