شناسهٔ خبر: 29485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و آسفالت بيش از ۷۷ كيلومتر از راه‌های روستايی شهرستان علی‌آباد كتول

بازدید مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهمیت بازسازی خسارات ناشی از سیلاب‌های گذشته بر جسم راه‌های استان، گفت: هم اكنون بهسازی و آسفالت بالغ بر ۳/۷۷ كیلومتر از راه‌های روستایی و آنتنی‌های منشعب از آنها در دهنه محمدآباد شهرستان علی آباد كتول در حال اجرا یا به اتمام رسیده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"ابراهیم مبارك قدم" در بازدید از پروژ‌ه‌های درحال اجرا در راه‌های روستایی دهنه محمدآباد شهرستان علی‌آباد كتول، افزود: این اقدامات در قالب انعقاد موافقت‌نامه‌های استانی به اجرا درآمده‌اند.

به گفته وی، محورهای باقیمانده شامل "چلی سفلی" و "چلی علیا" و "طاویر" است كه در صورت تامین و تخصیص اعتبار لازم و مساعد بودن شرایط جوی برای مرمت بیس و آسفالت محورهای چلی سفلی و اجرای بیس و ابنیه فنی و آسفالت محور طاویر در سال جاری اقدام می‌شود.

مبارك قدم ادامه داد: با توجه به اعتبارات مصوب سال ۹۳ از محل ماده ۱۰ و ۱۲ حوادث برای خسارات سیلاب‌های این سال، اداره كل راه و شهرسازی تعهدات لازم را برای بازسازی خسارات ناشی از این حادثه طبیعی در قالب قراردادهای متعدد انجام داده است.

وی، این قراردادها را شامل دیواره سازی در حاشیه رودخانه سیاه مرزكوه برای حفاظت از جاده، اجراو تعریض پل، آبرو و احداث آبنماپل و تغییر مسیر راه (واریانت كیلومتر ۲۳ تا ۲۵) بیان كرد.

به گفته مبارك قدم، به دلیل اهمیت بازسازی خسارات ناشی از سیل و علی‌رغم كمبود تخصیص منابع مالی در سال‌های ۹۳ و ۹۴  و انجام تعهدات لازم، میزان مطالبات و دیون پیمانكاران از این اداره كل از محل اعتبارات مذكور،۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حدود ۳۵۵ كیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی شهرستان علی‌آباد كتول قرار دارد كه نزدیك به ۲۶۹ كیلومتر آن روستایی است.

راه‌های روستایی دهنه محمدآباد نیز ازشهر فاضل آباد به سمت روستای سیاه مرزكوه در انتهای حوزه جنوبی شهرستان علی‌آباد كتول امتداد دارد كه طول آن بالغ بر ۳۴ كیلومتر و آنتنی‌های آن ۴۷ كیلومتر می‌باشد.

در این محدوده ۱۷ روستا با ۶۰۴ خانوار و جمعیت دو هزار و ۵۱ نفر وجود دارد.

شهرستان علی آباد كتول در ۳۵ كیلومتری شرق گرگان مركز استان گلستان واقع شده است.

نظر شما