شناسهٔ خبر: 29534 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن در مراسم تودیع و معارفه معاونین و مدیران مطرح كرد؛

رشد چهار برابری پروژه های عمرانی راه آهن در سال گذشته

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن در مراسم تودیع و معارفه معاونت فنی و زیر بنایی، معاونت مسافری و مدیرکل ارتباطات و علائم الكتریكی بابیان اینكه چرخ توسعه راه‌آهن به را افتاده است گفت: طی ۳ سال اخیر حجم پروژه‌های عمرانی از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان در سال رسید یعنی طی این سال‌ها حجم عملیات ۴ برابر رشد پیدا كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در جلسه معارفه معاونت فنی و زیر بنایی، معاونت مسافری و مدیرکل ارتباطات و علائم الكتریكی راه‌آهن بیان كرد: با توجه به فعالیت‌های پیچیده و سخت راه‌آهن نسبت به سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها و با توجه به اینكه مدیران آن باید تمام ابعاد مدیریتی را در عملكردهای خود به‌کارگیرند، مدیران متخصصی توانسته‌اند مجموعه ریلی را به سمت‌وسوی توسعه پیش ببرند.

وی افزود: خوشبختانه در راه‌آهن مدیران موفقی باتجربه‌ها و تخصص‌های مربوط به صنعت ریلی از گذشته تاكنون فعالیت کرده‌اند و گروه ریلی را برای آینده‌ای بهتر با كارایی و عملكرد قابل‌توجه هدایت می‌کند.

آقایی با اشاره به انتخاب مهرداد تقی زاده عضو هیئت‌مدیره و سرپرست سابق معاونت مسافری راه‌آهن به‌عنوان معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و همچنین سعید محمد زاده معاون سابق فنی و مهندسی راه‌آهن به‌عنوان  معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور، عنوان كرد: راه‌آهن مشاء صدور نیروهای موفق خود به جایگاه‌های ویژه در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های دیگر بوده است. وی بیان داشت: كارایی بالای مدیران ریلی موجب عمرانی و پیشرفت صنعت ریلی شده است چراکه نیروهای راه‌آهن بر توسعه و پیشرفت پروژه‌ها تمركز داشته و دارند.

مدیرعامل راه‌آهن بابیان اینكه همه مدیران راه‌آهن جزء افرادی بودند كه در پست‌های خود بهترین عملکرد را داشته‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه گروه منسجمی از مدیران و نیروهای كارشناس حرفه‌ای در این مجموعه فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند با توجه به حجم بالای پروژه‌ها، مسیر ریلی به سمت توسعه پیش رود. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه چرخ توسعه راه‌آهن راه افتاده و ما شاهد تحول و اتفاقات خوب در این صنعت بزرگ هستیم،  گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌های متعددی را با كشورهای اروپایی و همچنین كشورهای منطقه داشته‌ایم كه عملكرد راه‌آهن در بخش توسعه خطوط، سیگنالینگ، تدوین قوانین و مقررات، ایده‌ها و طرح‌ها و همچنین تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ریلی در نظر آنان بسیار قابل‌توجه بوده است.

وی تأکید كرد:  راه‌آهن در مسیر رشد و توسعه خوبی قرارگرفته و دلیل مهم آن وجود گروه‌های موفق و متخصص بوده است.

پورسیدآقایی تصریح كرد: ریشه توسعه نیروی انسانی است و چنانچه بتوانیم نیروی انسانی را تقویت كنیم به اهداف و برنامه‌های خود خواهیم رسید. وی به عملكرد مهرداد تقی زاده در پروژه قابلیت سازی راه‌آهن اشاره كرد و افزود: جذب نیروهای جدید، یکپارچه‌سازی، پایش و نظارت و مراقبت كردن بر آن‌ها عملكرد شایسته‌ای بود كه خوشبختانه رئیس سابق اتاق فكر راه‌آهن  توانستند از عهده آن به‌خوبی برآیند و امروز خوشحال هستیم كه وی به‌عنوان معاون حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی نقش كلیدی را در توسعه بخش حمل‌ونقل به‌خصوص حمل‌ونقل ریلی ایفا خواهند كرد.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح كرد: ضروری به نظر می‌رسید تا در وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن متولی برای هماهنگی و برنامه‌های حمل‌ونقل ریلی داشته باشد كه خوشبختانه این امر محقق شد.

وی از عملكرد موفق محمد زاده معاون سابق فنی و مهندسی راه‌آهن نیز تقدیر و تشكر كرد و افزود: با حضور محمد زاده به‌عنوان معاون فنی و مهندسی راه‌آهن طی ۳ سال اخیر حجم پروژه‌های عمرانی از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان در سال رسید یعنی طی این سال‌ها حجم عملیات ۴ برابر رشد پیدا كرد.

آقایی تصریح كرد: معاونت فنی و مهندسی راه‌آهن طی این سال‌ها قدم‌های بزرگی را در بخش زیر بنایی راه‌آهن برداشت و امروز شاهد حضور وی در شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور هستیم.

وی در ادامه به بخش مسافری اشاره كرد و گفت: امروز حساس‌ترین بخش را بخش مسافری بر عهده دارد بطوریكه اگر بتوانیم نظر مسافران را جلب و جذب كنیم این همان هدفی است كه  راه‌آهن به دنبال آن است.

در ادامه این مراسم مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی عنوان كرد: برخی مسائل در بخش حمل‌ونقل كشور وجود دارد كه معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد به آنان رسیدگی كند.

وی افزود: امیدواریم در بخش معاونت حمل‌ونقل راه و شهرسازی بتوانیم برخی مشكلات را حل‌وفصل كنیم و به‌طور حتم به دلیل تعصب ملی، اولویت داشتن ریلی در آنجا مهم به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان كرد: خط‌مشی سیاست این است كه از بخش ریلی حمایت‌های لازم داشته باشیم تا بتوانیم در كنار كشورهای توسعه‌یافته به رقابت بپردازیم.

سعید محمد زاده معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور عنوان كرد: طی ۳ سال خدمت درراه آهن، این شركت عاری از هرگونه ریا بوده بطوریكه طی این مدت در یك محیط بی‌ریا و پرتلاش با همكاران و مشاورانی متخصص فعالیت كرده و پروژه‌ها را پیش بردیم.

وی عنوان كرد: توجه به سیستم مدیریت پروژه، توجه و پیگیری و پیاده‌سازی سامانه‌های نگهداری و تعمیر، توجه به روان‌سازی فرایندها و همچنین توانمندسازی مدیران میانی سیستم برای آنكه قابلیت آن‌ها افزایش یابد از موضوعات مهمی است كه بایستی به آن توجه ویژه شود.

محمد زاده از مجموعه گروه فنی و مهندسی راه‌آهن  كه در طول ساخت خطوط و مسائل فنی و مهندسی همكاری داشتند تقدیر و تشكر كرد و افزود: هر یك از مدیران در مناطق و ستاد از غیرت و همیت و تعصب كاری بالایی برخوردارند.

در ادامه مراسم، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن ضمن تقدیر و تشكر از مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره در جهت پشتیبانی و حمایت آنان در بخش‌های مختلف ریلی اعلام كرد: بنا بر آنچه در سیاست‌های راه‌آهن كشور مدنظر قرارگرفته و تحول را به دنبال دارد، قدم برمی‌داریم

و همچنین مازیار یزدانی معاون فنی و مهندسی راه‌آهن نیز خاطرنشان كرد: امیدواریم در مقوله منابع اعتباری در آینده پشتوانه مالی خوبی را تجربه كنیم  و همچنین استفاده از توان تخصصی نیروی انسانی از دیگر موضوعاتی است كه مدیران بایستی بیشتر به آن توجه كنند و در جهت توسعه و آبادانی صنعت ریلی آن را به‌کارگیرند.

در این مراسم مهدی آمره سرپرست اداره كل ارتباطات و علائم الكتریكی عنوان كرد: به نظر می‌رسد كاری كه در حوزه علائم شروع‌شده باهمت و تلاش و انسجام درحال‌توسعه است و ما نیز در صدد هستیم با حمایت‌های مدیرعامل راه‌آهن گام‌های خوبی را در جهت پیشرفت در پروژه‌ها و تكمیل آن‌ها برداریم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم لوح تقدیر و تشكر برای مهرداد تقی زاده و سعید محمد زاده اهدا و همچنین مازیار یزدانی به‌عنوان معاون فنی و مهندسی، میرحسن موسوی به‌عنوان معاونت مسافری و مهدی آمره به‌عنوان سرپرست اداره كل ارتباطات و علائم الكتریكی حكم انتصاب‌های خود را دریافت كردند.

نظر شما