شناسهٔ خبر: 29547 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فردا انجام می شود:

سفر هیات هلندی به تهران با هدف سرمایه گذاری در بنادر ایران

بندر شهید رجایی وزیرزیرساخت و محیط زیست هلند از ۲۳ تا ۲۸ اکتبر (۲ تا ۷ آبان ۱۳۹۵) به ایران سفر خواهد کرد تا به همراهی هیئتی از شرکت‎های هلندی فرصت‎های اقتصادی موجود در ایران به ویژه در توسعه بنادر و فناوری های دریایی را بررسی نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،در این سفر ملانی شولتز، وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند، با وزیران ایرانی دیدار می کند و هیئت همراهش نیز با شرکت های همتای خود ملاقات‎هایی خواهند داشت. این هیئت هلندی بر اساس برنامه سفری نیز به بندرعباس خواهند داشت.

ایران قصد دارد در سال‎های آتی سرمایه گذاری زیادی برای توسعه بنادر خود شامل بندر چابهار، نزدیک مرز پاکستان، و بندر عباس انجام دهد.

شولتز گفت: "پس از اینکه برای نزدیک به یک دهه درهای ایران به روی شرکت‎های غربی بسته بود، اکنون به دانش و محصولاتی که هلند در آنها کیفیت بالایی ارائه می کند نیاز دارد.

" وی افزود: شرکت های هلندی در رابطه با بنادر و لجستیک بندری فرصت های زیادی برای فعالیت در ایران دارند.

شرکت های بندری و دریایی هلندی که در این سفر ملانی شولتز راه همراهی می کنند شامل BAM International، Damen Shipyards، بندر روتردام، Royal Boskalis Westminister، Royal IHC، STC Groep، Van Oord، و Wittenveen Bos هستند.

مارین تایمز گزارش داده است که دولت هلند پس از توافق هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم‎ها علیه این کشور سعی می‎کند ارتباط اقتصادی خود را با ایران تقویت نماید.

نظر شما