شناسهٔ خبر: 2955 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی از نمایشگاه خوشنویسی استاد شیرچی دیدن کرد

اسرافیل شیرچی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد اسرافیل شیرچی حاضر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز جمعه پنجم دی ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد اسرافیل شیرچی گفت: اوج تعالی تمدن، تفکر و یک فلسفه وقتی است که خود را در قالب هنر تجسم کند چون در این صورت جاودانه می‌شود وگرنه قبل از آن مراحل جنینی خود را طی می‌کند.

وی افزود: آنچه الان از نیاکان خود داریم آثاری است که در قالب هنر جاودانه شده‌اند بقیه آثار همه مقدمه‌ای بودند برای آن عالم و روح زیبایی که در شکل هنر تجلی پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدیدهای خود از پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان گرمسار که صبح امروز انجام شد، گفت: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی فرصت کمی را باقی می‌گذارد تا در نمایشگاه‌هایی این‌چنین حضور یابم. امروز با وجود آنکه از ساعت ۶ صبح مشغول بازدید از پروژه‌های مختلف در شهرستان گرمسار بودم اما برای لذت بردن از آثار زیبای استاد شیرچی به فرهنگسرای نیاوران آمدم تا این آثار را ببینم.

وی افزود: پیش از این آثار استاد شیرچی را دیده بودم، سال ۸۷ متنی را درباره "سلام" نوشتم و از استاد شیرچی خواستم این متن را به جلوه دیگری در آورد. وی این زحمت را متقبل شد و متن سلام را تبدیل به یک اثر هنری کرد. وقتی این اثر را دیدم متوجه شدم زمانی که مفهوم هنر روی یک کاری که از دل بر خاسته می‌نشیند آن زمان آن کار جلوه دیگری پیدا می‌کند.

مراسم افتتاح نمایشاه خوشنویسی اسرافیل شیرچی امروز در محل فرهنگسرای نیاوران برگزار شد؛ در این مراسم دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و هنرمندانی همچون شیرازی، سهیل محمودی، فلاح، شکیبا و بیژن بیژنی نیز حضور داشتند.

نمایشگاه یاد شده تا ۱۷ دی ماه برقرار است و در این نمایشگاه ۷۰ اثر از استاد شیرچی به نمایش گذاشته شده است./

نظر شما