شناسهٔ خبر: 29574 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

کشتیرانی مرسک باید خط لاینری خود به بنادر ایران را راه‌اندازی کند/ تخفیفات تعرفه‌ای برای کشتی‌های بزرگ

جلیل اسلامی معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای تشویق ورود خطوط کشتیرانی بزرگ به بنادر ایران، تخفیفات تعرفه‌ای به کشتی‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلیل اسلامی در حاشیه دیدار وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های رسانه‌های دیجیتال کشور آلمان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره ورود کشتیرانی مرسک به بنادر ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرسک بزرگترین خط کشتیرانی دنیا است و قبل از تحریم‌ها هم در ایران فعال بوده است، علاوه بر این مرسک سال‌ها سهم قابل توجهی در حوزه کانتینری در بنادر ما داشت.

وی با اشاره به حضور مجدد مرسک در ایران در پسابرجام گفت: در کلیات اعلام حضور این شرکت در بنادر، ما نگاه‌مان مثبت است اما موضوع اصلی حضور مستقیم این کشتیرانی و لاینری در بنادر ما است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از ۱۵ خط کشتیرانی معتبر بین‌المللی در بنادر ما فعال هستند اما موضوعی که برای ما مهم است حضور کشتی‌های بزرگ و خطوط لاینری این شرکت‌ها در بنادر ما و خصوصاً در بندرعباس است.

اسلامی با بیان اینکه شروع مجدد فعالیت مرسک در بنادر ایران را به فال نیک می‌گیریم، گفت: انتظار داریم در دوره منطقی پذیرش کشتی‌های این خط به صورت لاینر را در بنادر ایران داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه امروز ۱۵ خط کشتیرانی در بنادر ما فعال هستند گفت: به غیر از کشتیرانی ایران که سهم قابل توجهی در تجارت بنادر ما دارد بقیه خطوط کشتیرانی هرکدام سهم مشخصی برای شرایط و میزان بازاریابی دارند.

اسلامی افرود: ما براساس ساختار تجاری کشور، مبدا و مقصد کالاها و میزان علاقمندی و حضور شرکت‌ها در بنادر ایران امروز تنوعی از سرویس‌های دریایی را داریم.

وی بیان کرد: برای تجار و صاحبان کالاهای ایرانی اولویت، داشتن تنوعی از خطوط کشتیرانی در مبدا و مقصد مختلف است، بنابراین حضور یا عدم حضور یک شرکت تاثیر قابل توجهی بر شرایط کاری بنادر ما ایجاد نمی‌کند.

اسلامی اظهارداشت: هر خط کشتیرانی برای حضور در بنادر ۳ مرحله را طی می‌کند، ابتدا کانتینر می‌فرستد سپس به تدریج ساز و کار مشتری و نمایندگی خود را فعال می‌کند و خطوط فیدری (غیر مستقیم) فعال می‌شود و پس از آن اگر حجم کانتینر به قدری بود که ارسال کانتینر برای آنها مقرون به صرفه باشد شروع به راه‌اندازی خطوط لاینری می‌کند.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرکتی اعلام کند براساس دوره زمانی خاص حجم مشخصی از کالاها را به کشور می‌آورد مشمول تخفیفات تعرفه‌ای کشتیرانی می‌شود.

اسلامی افزود: هرچه کشتی بزرگتر باشد شرایط ما برای ارائه خدمات بیشتر و بزرگتر مناسب‌تر است.

وی افزود: هر خط کشتیرانی برای ورود به بنادر پس از رسیدن به شرایط استاندارد و لازم و فعال شدن تخلیه و بارگیری و رسیدن به ارقام مد نظر نسبت به انعقاد قرارداد اقدام می‌کند.

نظر شما