شناسهٔ خبر: 29580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی عملیات ماسه روبی و حمل ماسه‌های روان،

رهایی از خطر مسدود شدن محور ارتباطی بیش از ۳۰ روستا در شهرستان زهک سیستان و بلوچستان

راهداری طی عملیات ماسه روبی و حمل ماسه‌های روان در ۲ روز ۲۷ و ۲۸ مهرماه امسال محور ارتباطی بیش از ۳۰ روستا در شهرستان زهک از خطر مسدود شدن رهایی یافت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ابراهیم شفیعی مقدم گفت: طی عملیات ماسه روبی و حمل ماسه‌های روان در ۲ روز گذشته محور ارتباطی بیش از ۳۰ روستا در شهرستان زهک از خطر مسدود شدن رهایی یافت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک گفتند: با توجه به شدت یافتن طوفان گرد و غبار در این ایام که سرعت آن به ۷۵ کیلومتر بر ساعت منطقه سیستان را فرا گرفت، احتمال مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستا از روستاهای شهرستان زهک با جمعیت بالغ بر ۲۴۴۵ خانوار می‌رفت که با حضور به موقع نیروهای راهداری این اداره قبل از مسدود شدن، این محورها به‌طور کامل بازگشایی شد و تردد در کلیه محورهای سطح حوزه شهرستان برقرار است.

وی در ادامه افزود: در طول این عملیات راهداری ۴۸ ساعته ۳۲ نفر از راهداران این اداره با ۹ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری موفق به  حمل ماسه بادی و آزادسازی ۸ نقطه از نقاط ماسه گیر (میرزاخون – دهنو، کود – زینل – زاهدان کهنه، قلعه کنگ – جزینک، محمد شاهکرم – شاهگل، طفلک – بامری و ...) که در مسیر راه‌های ارتباطی سطح حوزه شهرستان قرار داشته‌اند شده است.

لازم به ذکر است طی ۴۸ ساعت عملیات ماسه روبی بیش از ۲۷۵۰ مترمکعب ماسه بادی از سطح محورهای ارتباطی جابجا گردیده و هم‌اکنون تمامی محورها باز و تردد ایمن برقرار است.

نظر شما