شناسهٔ خبر: 29644 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

محدودیت‌های آمریکا در مجوز فروش هواپیما به ایران نقض برجام است

بوئینگ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آمریکا در مجوز فروش هواپیما به ایران از متغیر زمان استفاده کرده است خلاف برجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مسعود گودرزی، با اشاره به مجوز موقت خزانه‌داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران اظهار داشت: ممانعت از صدور مجوز فروش هواپیما به ایران خلاف روح برجام بود اما شاهد هستیم در نهایت این مجوز با شروطی درست و غلط صارد شده است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در شروط از متغیر زمان و محدوده ۷۲ ساعت استفاده شده است که برخلاف رویه مدنظر در توافق هسته‌ای است. موقت کردن قرارداد بر خلاف برجام است و باید در این باره اقدامی کرد.

وی گفت: اما در عین حال شرطی در نظر گرفته شده است که مطابق با تحریم های اولیه است، همانطور که می‌دانید برجام برای برداشت تحریم‌های ثانویه مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای بود و هیچ ارتباطی با تحریم‌های اولیه ندارد.

این نماینده توضیح داد: بنابراین اینکه گفته می‌شود طرف قرارداد با ایران نباید فرد آمریکایی یا شرکت ثبت شده در آمریکا باشد، مغایرتی با برجام ندارد بلکه کاملا منطبق بر تحریم‌های اولیه و قابل قبول است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: اما استفاده از متغییر زمان برای محدود کردن معامله امری‌ست بر خلاف برجام و باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد./

نظر شما