شناسهٔ خبر: 29724 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جلیل اسلامی خبر داد:

بازگشت مرسک به ایران/ فعالیت بیش از ۱۵خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر کشور

مرسک شیپینگ لاین ‌معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی از فعال بودن بیش از ۱۵ خط کشتیرانی معتبر بین‌المللی در بنادر کشور خبر داد و افزود: شروع مجدد فعالیت شرکت مرسک در بنادر ایران را به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم پذیرش کشتی های این خط را به صورت لاینر در بنادر ایران داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «جلیل اسلامی» با اشاره به اهمیت حضور مجدد مرسک در بنادر ایران در پسابرجام گفت: حضور این شرکت در بنادر کشور یک علامت مثبت است و مطلوب تر از آن، تردد لاینری این خط کشتیرانی است.

وی افزود: مرسک بزرگترین خط کشتیرانی دنیا است که قبل از تحریم ها نیز در ایران فعال بوده و سال ها سهم قابل توجهی در حوزه کانتینری در بنادر ما داشته است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با بیان اینکه کشتیرانی ایران سهم قابل توجهی در تجارت بنادر برعهده دارد، افزود: هر یک از خطوط کشتیرانی سهم مشخصی برای شرایط و میزان بازاریابی دارند.

اسلامی یادآور شد: ساختار تجاری کشور، مبدا و مقصد کالاها، میزان علاقه مندی و حضور شرکت ها در بنادر ایران تنوعی از سرویس های دریایی را در پی داشته است.

وی بیان کرد: الویت تجار و صاحبان کالاهای ایرانی نیز برخورداری از خطوط کشتیرانی متنوع در مبدا و مقصد است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرکتی اعلام کند، براساس دوره زمانی خاص حجم مشخصی از کالاها را به کشور می آورد مشمول تخفیفات تعرفه ای کشتیرانی می شود.

اسلامی افزود: هرچه کشتی بزرگتر باشد، شرایط ما برای ارایه خدمات نیز بیشتر و مناسب تر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر وی افزود: هر خط کشتیرانی برای ورود به بنادر پس از رسیدن به شرایط استاندارد و فعال شدن تخلیه و بارگیری نسبت به انعقاد قرارداد، اقدام می کند.

نظر شما