شناسهٔ خبر: 29780 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته:

امضای شش سند همکاری بین ایران و آلمان/ افزایش سهم حمل و نقل ایران در جهان با احیای مسیر ترانزیت اروپا به آسیای میانه و چین

گزارش آخر هفته افتتاح پروژه‌های شاخص راه و شهرسازی توسط رئیس‌جمهور، امضای شش سند همکاری بین ایران و آلمان، افزایش سهم حمل و نقل ایران درجهان با احیای مسیر ترانزیت اروپا به آسیای میانه و چین، تاکید آخوندی بر اهمیت توسعه حمل و نقل و برنامه‌ریزی جامع‌تر و تشکیل دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران دردولت آلمان از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای درهفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته شاهد اخبار گوناگونی در زمینه زیرساخت، ترانزیت و حمل‌ونقل مسافر بود.

بازدید حجت‌الاسلام ناطق نوری از آزادراه تهران-شمال

درهفته‌ای که گذشت، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اكبر ناطق نوری مسؤول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری به همراه عباس آخوندی و ديگر مسئولان در ادامه بازدید از آزادراه تهران- شمال در منطقه تالون در كارگاه راهسازی شركت ناودیس‌راه حضور يافت و با ارائه گزارشی از سوی پیمانكاران و مسئولان بنیاد مستضعفان در جريان آخرين اقدامات انجام شده قرار گرفت. وزير راه و شهرسازی در این جلسه اظهار داشت: آزادراه تهران- شمال با هزینه‌ای بیش از ۳ میلیارد دلار به طور قطع یكی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی كشور به شمار می‌رود. وی افزود: در این پروژه حوزه‌های مختلف مهندسی از ساخت دیوارهای حائل تا انحراف آب،‌ اجرای تونل‌های بسیار بزرگ،‌ راهسازی و فناوری‌های جدید همچون اجرای رویه بتنی را می‌توان مشاهده کرد. وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه آزادراه تهران- شمال اولین آزادراه كشور با رویه بتنی است گفت: اقدامات انجام شده و استفاده از فناوری‌های جدید با توجه به اختلاف ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا همچنین تفاوت دما با بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نقاط مختلف انجام شده است.

نشست ۷۹ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست ۷۹ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که با دستور کار ارزیابی پیشرفت سامانه ثبت سوانح حمل و نقل برگزار شد با اشاره به انتخاب مهندس تقی‌زاده به سمت معاونت حمل و نقل، گفت: ما در تشکیلات وزارت راه و شهرسازی تغییراتی ایجاد کرده‌ایم که منجربه تاسیس معاونت جدید با عنوان معاونت حمل و نقل شد. وی ادامه داد: این معاونت وظیفه هماهنگی تمام چهار بعد حمل و نقل را دارد و مسائل و موضوعات مربوط به مقررات حمل و نقلی، استاندارسازی، ایمنی و هم چنین مسائل لجستیک و ترانزیت از این به بعد در حوزه تخصصی زیر نظر آقای تقی‌زاده پیگیری می‌شود. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع حمل و نقل که پیش از این از سوی معاونت برنامه‌ریزی و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری می‌شد، گفت: این طرح نیز به عنوان یکی از موضوعات و مسائل مهم حمل و نقلی در این معاونت پیگیری خواهد شد.

دیدار وزرای راه و شهرسازی ایران و امور زیربنایی هلند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران به اتفاق اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، بشیر گنبدی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل، پیمان جهان‌دیده معاون سازمان بنادر و دریانوردی و محمدجواد عطرچیان مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با «ملانی شولتز فن هاخن» وزیر امور زیربنایی و محیط زیست هلند و هیئت همراه درباره راهکارهای افزایش سطح همکاری دو کشور در حوزه‌های حمل‌و‌نقل دیدار و گفتگو کردند. ابتدای جلسه عباس آخوندی ضمن خوش‌آمدگویی به وزیر امور زیربنایی و محیط زیست هلند و هیئت همراه با اشاره به موضوع این نشست مبنی بر همکاری مشترک در جهت توسعه حمل و نقل دریایی اظهار داشت: ایران و هلند از گذشته روابط خوبی در زمینه حمل و نقل به ویژه در حمل و نقل دریایی در کنار حمل و نقل هوایی و جاده‌ای داشته‌اند و با توجه به نقاط مشترک و همسو، دو طرف می‌توانند از نظرات یکدیگر استفاده کنند. ملانی شولتز فن هاخن وزیر امور زیربنایی و محیط زیست هلند نیز هدف اصلی خود و هیئت همراه برای حضور در ایران را گفت‌وگو درباره حمل و نقل دریایی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هر دو کشور از خطوط ساحلی بهره‌مند هستند و از آنجا که ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق ۱۱ بندر انجام می‌شود، متوجه شدیم که ایران نیاز به سرمایه‌گذاری در بنادر خود دارد و کشور هلند نیز درآمد بالایی از تجارت و صادرات دارد که حجم جابجایی کانتینر در بندر روتردام ۴۵۰ میلیون TEU در سال است.

افتتاح هفت پروژه راه و شهرسازی استان مرکزی با حضور هیئت دولت

هم‌زمان با سی و دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی با حضور مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی هفت پروژه شاخص راه و شهرسازی از جمله بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک – خمین به بهره‌برداری کامل رسیدند.

وزیر‌حمل و نقل آلمان در نشست مطبوعاتی با عباس‌آخوندی

عباس آخوندی و الکساندر دوبرینت، وزرای حمل و نقل ایران و آلمان ظهر  روز یکشنبه ۲ آبان و بعد از امضای شش سند همکاری در نشست مطبوعاتی که در ساختمان دادمان وزارت راه  و شهرسازی برگزار شد با ابراز خرسندی از پیش‌برد گفت و گوهای بین دو کشور، به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. الکساندر دوبرینت، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان با تشکر از مهمان‌نوازی مقامات ایران، گفت: ما گفت و گوهای پرباری با یکدیگر در تمام مقوله‌های مربوط به حمل و نقل داشتیم، از حمل و نقل دریایی تا شهری و موضوعات مربوط به حمل و نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی که برای ایران اهمیت زیادی دارد. وی با بیان اینکه آلمان علاقه‌مند است عادی‌سازی روابط بین دو کشور استوار شود، تصریح کرد: این بدان معنا است که در کنار مسائل فنی و اجرایی مسائل مالی نیز حل شود. از این رو قرار گذاشتیم تا با تشکیل یک گروه کاری در برلین در کنار کارهای اجرایی به مسائل مالی هم بپردازیم.

امضای شش سند همکاری بین ایران و آلمان

وزرای حمل و نقل ایران و آلمان پس از دو ساعت بحث و گفت و گو در خصوص ارتقای همکاری‌های دریایی، جاده‌ای و راه‌آهن شش سند همکاری را به امضا رساندند که بر اساس آن روابط حمل و نقلی دو کشور وارد مسیر جدیدی می‌شود.

اختصاص بودجه ۲۰۵ میلیارد تومانی برای توسعه حمل و نقل و ‌شهرسازی استان مرکزی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر به استان مرکزی با اعلام اختصاص بودجه ۲۰۵ میلیارد تومانی برای بخش حمل و نقل و شهرسازی استان، برنامه‌های دولت را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.

نظر شما