شناسهٔ خبر: 29986 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد جهانشاهی نسب خبرداد:

تخلیه و بارگیری‌کالا در بندر‌‌کیش به مرز ۱.۲ میلیون تن رسید/ رونق گشت های تفریحی دریایی در بندر کیش

تخلیه و بارگیری در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش مجموع تردد شناورها به بندرکیش طی هفت ماه گذشته را ۷ هزار و۳۵۰ فروند عنوان کرد و درعین حال خبر داد که تخلیه و بارگیری کالا در بندر‌ کیش به مرز ۱.۲ میلیون تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد جهانشاهی نسب در این رابطه اظهار داشت: طی هفت ماهه نخست سال جاری، بالغ بر یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۲۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۹۷۰ هزار و ۵۱۲ تن به کالای غیر نفتی و ۱۹۴ هزار و ۱۷ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات غیرنفتی در این بندر را رقمی بالغ بر یکهزار و ۸۰۰ تن و حجم واردات اینگونه کالاها را ۳۳ هزار و ۲۳۲ تن اعلام کرد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین حجم عملیات کابوتاژ کالای غیر نفتی در این بندر را ۹۳۵ هزار و ۴۸۰ تن اعلام کرد.

این مقام مسئول مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی هفت ماه گذشته را ۷ هزار و ۳۵۰ فروند عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۶ هزار و ۱۸۲ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب جابجا شد که افزایشی ۲۳ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "جهانشاهی نسب از ترابری ۲۸۰ هزار و ۹۱۲ نفر مسافر از طریق این بندر سخن به میان آورد و گفت: در این زمینه نسبت به سال مشابه سال گذشته، رشد ۶ درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۲۷۶ هزار و ۹۹۲ نفر گشت دریایی با شناورهای تفریحی در آب های این جزیره مرجانی را تجربه کردند که این بخش از فعالیت های دریایی طی سال جاری ۵۲ درصد افزایش داشته است.

نظر شما