شناسهٔ خبر: 30070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۷ ماهه اول سال ۹۵ انجام شد؛

حمل‌ونقل جاده‌ای بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن كالا در خراسان شمالی

کامیون به استناد بارنامه‌های صادره توسط ۲۵ شركت حمل و نقل كالای استان خراسان شمالی در ۷ ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن كالا از مبادی مختلف استان در مسیرهای درون استانی و برون‌ استانی توسط انواع ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اعلام کرد:

جابجایی كالا از مبادی مختلف استان توسط ۱۳۴ هزار ناوگان باری صورت پذیرفته است و كلیه شرکت‌های حمل و نقل كالای استان بارنامه‌های صادره خود را به‌صورت آنلاین (برخط) صادر می‌کنند و به‌صورت روزانه كلیه آمار و اطلاعات شرکت‌های حمل و نقل كالای استان توسط اداره كل حمل و نقل رصد می‌گردد و در این سامانه برخط نوع کالای حمل شده، بارگیری وسیله نقلیه، کارت هوشمند راننده، کد ملی و آدرس فرستنده و گیرنده و کرایه بار به همراه كد رهگیری مشخص گردیده است. 

وی همچنین افزود: جهت جلوگیری از فرار بار و حمل و نقل كالاهای استان تحت صحابت بارنامه، انجام گشت‌های مشترك با پلیس‌راه، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل كالای استان، بازدیدهای مستمر از شرکت‌های حمل و نقل كالا و ... در دستور كار قرار دارد.

مهم‌ترین كالاهای جابجا شده در استان شامل انواع سیمان، پودر آلومینیوم، کود اوره، مصالح ساختمانی و گندم بوده است.

نظر شما